|
|
|
|---|---|
|
Provade nyss och centrallåset är helt dött...hur ska jag göra för att komma in i bilen? (525 e34)? | |
|
vrid nycklen förbi "central lås läget" om ditt batteri är stendött. på förar dörren givetvis :) ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Ett annat trick är att hålla uppe handtaget samtidigt som du låser upp med nyckeln. // Booba |
|
|
Jo kom fram till de där ute=)Men tack för svaren iaf! |
|
|
Hrmm, då kan jag driva vidare med att jag tänkte göra ett ryck med min Bmw och byta topp, men som sagt inge ström i batteriet och det går inte att låsa upp med nyckel vridning förbi centrallåsläget, inte heller att hålla upp handtaget medans man vrider! döh vad göra??? :( |
|
| Koppla på en batteriladdare på bromsljuset för att få kräm nog att driva c-låset... Själv pillade jag dock upp huvlåset med hjälp av en lång pinne med krok genom skidluckan liggandes i bagaget :) | |
|
Bromljuset är kanske inte så lämpligt, man får leta upp en punkt i elsystemet som har ständigt kontakt med B+ för att ladda. Om man kommer in i skuffen kan det gå via innerbelysningen där. I nödfall kan man på vissa modeller åla sig under motorn och nå B+ på startmotorn. Så gott som alla bilar med c-lås har nån form av nödöppning i ena eller båda framdörrarna, ofta trögt osv eftersom det sällan används. FP |
|
|
Folke, E39 har ett "extra" uttag för plus på vänster sida under bilen, såg det när jag installerade motorvärmare på en 520 Touring av årsmodell -98, bara att klämma dit en batteri laddare, polen är omgiven av ett rött gummi skydd. man kan väl säga att det är en förlängning av B+ :) vet ej om E34'an har någon liknande lösning. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Ok, ska prova lite av tipsen Man tackar och bockar! :) mvh Magnus |
|
| Självklart inte på bromsljuset, tack folke :) Bakluckan går att öppna utan ström iaf. | |
| Reflektion: Tänk er alla nya bilar vilka trevliga el-problem som kommer upptstå på dem om 10-15 år. Inte en jävel lär ju begripa.... | |
| Stavros: Så sa man nog också för 10-15 år sedan, och vi har klarat oss ;) | |
|
Jag var tvungen att "nödladda" härom dagen...batteriet stendött och deadlooken släpper inte utan ström...svag laddning på belysningen i bagaget är det som gäller...var noga med + och - det är röd vit randig på + och svart vit randig på -. Ladda i ca en halv timma, sen öppnar den sig... Peo |
|
|
Jag blev minst sagt chockad när jag låste in mina enda nycklar en dag. När låssmeden kom plockade han fram en ståltråd, 3mm - 30 cm lång och en plastkil. 5 sekunder så hade han petat upp låset. 500 spänn kostade - "reservnyckeln" fick jag behålla. If it aint broken - dont fix it |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.