|
|
|
|---|---|
| Bmw har ju synkroniserad backväxel men vad innebär det? | |
Paap Reeder |
Hej! Att du kan rulla sakta framåt typ 1-5 kmh - och lägga i backen. MVH /// Paap R |
|
Papp på min 528 jag hade testade jag o lägga i backen i aningen högre farter utan problem =) kanske inte så nyttigt men över 30 e no probs /Steffee |
|
Paap Reeder |
Hej knudi! Säkert helt rätt det du säger. Själv har jag nog bara provat i max 5 kmh. MVH /// Paap R |
|
Finns det någon anledning att lägga i backen i 30 km/h. Nyfiken bara! /Claes |
|
|
bara kul o testa vad den håller för =). gör det dock inte med bilen jag har nu.... /Steffee |
|
Paap Reeder |
Hej! Varför skall man behöva lägga i backen vid 30 kmh?? Skall du göra en snabb snygg vändning tex vid rånförsök på öppen väg, är det bra att kunna peta i backen illa kvickt. Med ABS så låser du ju inte hjulen och speciellt då inte bakhjulen varvid det är viktigt att kunna få i backen "under rörelsen framåt". Såsom det numera ser ut på vägarna bör nog körkortsprovet snart tillföras detta moment som ingår i livvaktsutbildningen. Det kan därför vara viktigare att ha en skottsäker bak- än framruta. MVH /// Paap R |
|
Du kan lägga i backen när du rullar framåt även utan synkroniserad backväxel, det kanske skrapar lite dock :) //Thorssa |
|
|
Lek inte med era växellådor . det kan bli kostsamt. Mvh En som numera bara kan köra framåt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.