AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
697

Våga köpa 525 TDSA Touring?

Visa användare
26
Geiger
320i M-Sport -04
Ska eventuellt köpa en 95'ans 525 TDSA Touring, men är rädd
för lådras, eller pumphaveri. Vad bör man kolla, och hur ter sig syndromen på en dålig dieselpump/automatlåda??

Bilen verkar helschysst, med 21000 mil på mätaren.
Sitter KCR box i, och läste även nånstans att lådan inte skulle palla med det vridmomentet?!
Är det verkligen så att lådan rasar efter ett tag, om man kör med boxen i..??

Tacksam för svar, även andra för/nackdelar med denna bil.

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
lådan i kombination med kcr-box behöver du inte oroa dig för. Jag hade kcr i min gamla tdsa -93 och den funkade finfint i de 5000 mil som jag körde med bilen och då har jag väldigt tung högerfot. Bilen hade gått 26000mil när jag sålde och den gick mycket fint då med, växlade mjukt och bra.

Diesel-räsern
Visa användare
26
Geiger
320i M-Sport -04
Okej, det var skönt att höra. Tyckte det lät lite konstigt att lådorna skulle vara så klena.
Hade du några andra problem med bilen under åren du ägde den??

gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Är du rädd för lådras vilket kostar mellan 25-30 tusen så ska du köpa en manuell..det är alltid risk för automatlåderas på en gammal bil som gått långt..vad det gäller pumpen som också brukar kunna ge sig på en gammal bil, BMW tar 17 tusen för ett byte den ska gå mjukt och jämt på tomgång inte rulla i varv upp och ned..den ska inte lukta eller droppa diesel..någonstans efter 15 tusen mil brukar dom börja läcka kostar ca 4 tusen att packa om..en diesel fodrar skötsel med oljebyten regelbundet då mår den bra och ger dig många mil utan att krångla..min byter jag var 500drade mil ..sen är är dieseln känslig för tung högerfot innan den är varm ordentligt..skulle själv inte köpa en med box eller chippad..det är dyrt då det rasar
Visa användare
26
Geiger
320i M-Sport -04
Skiljer det förresten nåt mellan årsmodellerna 92-95??

gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Här har du ett bra alternativ till den du tittat på Länk
Visa användare
26
Geiger
320i M-Sport -04
Hehe, jo den är säkert trevlig, men lite bortom mitt tänkta pristak.
Ska faktiskt alldelles nu, åka och titta på en 92'a Touring, manuell, som pumpar var renoverad på i sommras.
Återkommer om hur den gick. Nåt speciellt man ska kika på/efter??

gt
2.767
gto80
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Ja fråga om pumpen bara är ompackad..eller renoverad det är en viss skillnad det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.