|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon på detta forum som har ett Westfaliadrag Länk monterat på sin bil, och som med säkerhet kan tala om för mig om detta drag helt och hållet kan döljas bakom luckan på bakspoilern? Kroken förvarar man visst i en hållare i skuffen. Mvh Jögge | |
|
klart den döljs bakom luckan vad skulle den vara bra för i så fall?? Men ta bort draget så fart du inte använder den, dom gillar inte salt, hade en sådan på min förra 525:a. bra underhållning på den så fungerar den som den ska! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jo jag tänkte väl att draget borde kunna döljas helt och hållet bakom luckan, fast jag frågar ioma jag på ett flertal foton (webben) har sett att själva elkontakten med bihang sticker fram trots att den avtagbara kroken inte sitter på plats... Mvh Jögge |
|
|
Är det förborrat för kroken? Eller måste man göra alla hålen själv. Lurar oxå på att montera en dragkrok. //Crille |
|
|
Efter vad jag förstår så ska det vara förborrat i karossen för att skruva fast själva draget. Om du däremot inte har en lucka i bakspoilern (där kroken sticker ut) så har jag för mig att man ska kunna köpa en sådan+ passmall för själva hålet hos BMW. Mvh Jögge |
|
| Jögge jag mailar dig en anvisning | |
| Jögge jag mailar dig en anvisning | |
| Beträffande montering av drag på E34. De flesta dragfabrikat har liknande infästning i karossen. Draget dras fast med 6 st M10 bultar i färdiggängade hål underifrån (glöm bara inte att rensa gängorna och göra rent anläggningsytorna först). Men... med draget som mall får man själv borra 4 st hål i den lodräta plåten bakom stötfångaren - här används M8 bultar/muttrar och förstärkningsplattor (inte bara brickor) på insidan. Tämligen enkelt, lite knepigare att såga ut ett exakt hål för luckan och koppla elen. | |
|
gto80: Tack för det! Mvh Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.