AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.714

Inspektion 1 gav ca 20 hk :)

Tänkte bara dela med mig av glädjen när min 328 äntligen fick tillbaka sina förlorade hästkrafter. Har haft för mig att bilen blivit ordentligt slöare under de 6 månader jag kört den (den var rätt ok när jag köpte den) och nu fick jag det bekräftat. Skillnaden när jag hämtade ut bilen från service var som natt och dag jämfört med tidigare.

Tycks vara så att diverse nya filter och byte av olja kan ha en mycket kännbar inverkan på motorn (hade inga direkta fel). Bilen till och med låter annorlunda, man hör att den andas mycket bättre nu. Dock kvarstår de gamla problemen med trög växellåda och lite skrangligt underrede, de hittade inga problem fast bilen känns lite mystisk (i mitt tycke).

Fick förresten veta att spindellederna har bytts inte bara en utan två gånger på min bil, första gången vid 4500mil och andra vid 11500 mil. Får se om det blir tredje gången gillt...
13
2
130
318i-85
320d-99
Hei, jeg har samme erfaring.
HAr en 320d-99 som jeg kjøpte sist sommer. Hadde bilen på service 1 sist uke. Bilen hadde mye mer krefter enn før servicen.
Ingenting spesiellt utenom service 1 var gjort.

Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nytt luftfilter kanske som fixade 20 Hk? =)

Mvh
To
76
Tomten
E46 328i -99 Estoril
Ingår luftfilter byte vid inspektion 1?
Då kan man låta orginalfiltret sitta i, och ta ur K&N filtret,
inför service.
Bra att ha ett nytt oanvänt på lager.

///Tomten
Är inte helt säker på att det ingår, men de tycks ha bytt det på min bil i alla fall. I och för sig hade jag påpekat att motorn känns lite trög.
vad kostade din inspektion I ?
Den kostade ca 2800SEK (300€), då ingick också lite arbete och några fästen för aerokitet som satt lite löst på sina ställen.
s-
142
s-w
330iA Touring -02
Jag gjorde en Inspektion II nu i torsdag och det blev en stor skillnad. Helt annat ljud från motorn + att den drar mycket bättre på växlarna och brölar dessto mer, helt klart värt 5 500:-. Passa på att sätta in ett Defa Warm Up.

/s-w
St
166
Stålnacke
318i e36 -91
Mekar ingen själv nu för tiden eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.