|
|
|
|---|---|
|
startade bilen märkte att fläkten lät lite konstigt... körde hem den funkade bara på fullt typ i 2 sek sen la den av lät ansträngd, tänkte att det var lagren som gett upp måste bytas surt men sånt som händer, stannar hemma kliver ur låser på bgageluckan enda låset som funkar. går tio meter kommer på att jag glömt nåt i bilen låser upp luckan låter bara gnnnn......centrallåset öppnar inte jag är körd kommer inte in i bilen...va fanken kan vara fel....jordflätan??? har ingen aning bävar att nån varit med om nåt liknande eller att nån har en vettig idé //Micke | |
|
glömde säga att luckan gick ju upp den öppnade jag ju mekaniskt med låset men resten..... //Micke |
|
|
Lyser laddningslampan vid påslagen tändning? Länk Länk NY |
|
|
ursäkta men den va jättekul...jag tar mig ju inte in i bilen i gen =) bilen gick jätte schysst på hem vägen inga problem....därför gör det mig lite undrande...förstår vad du fiskar efter och tanken angående kasst batteri har slagit mig. men den gick ju fan så bra på hem vägen inga problem och inga tendenser till att ladd lampan skulle ha lysst.... |
|
|
Det va inte menat att skojja med dig,det går väl att låsa upp en dörr med nyckel? Ang laddningslampan så frågade jag om den lös vid påslagen tändning inte med motorn igång. Är nästan säker på att din bil är kopplad så att om lampan går sönder så faller laddning ordentligt under 4000rpm,därav ljudet från fläkten som sackar. mvh/trucker Länk Länk NY |
|
|
nä det är okej skämtade lite själv när jag svarade glimten i ögat =) kan det va så tokigt att laddningen faller om indikations lampan går sönder? kom faktiskt inte i håg om den lös vid start....den gör ju alltid det så reflekterade nog inte över det ska ta och prova ett batteri från bilen bredvid då jag har turen att batteriet sitter i skuffen...det enda stället jag kommer mig in i då låsen är körda på dörrarna nån sprint som saknades enligt förra ägaren och jag hade tänkt installera larm så brydde mig inte; tro att det ska fixas snabbt då detta är ordnat.....återkommer om ett tag då jag provat med den andra bilens batteri tack för snabbt svar förresten // Micke |
|
|
hmmm får byta i morrn.....var lite kallt =) //Micke och den andra bilen var inte på parkeringen. |
|
| Det brukar gå att öppna låset rent mekaniskt på förardörren.... har gjort det flera gånger när batteriet varit helt urladdat. | |
| det är säkert bara batteriet det är ganska vanligt annars kan du ju testa och ge alla jordningar en omgång med kontakt och lösningsspray. det brukar vara bra att göra det ibland. | |
|
jo det är förhoppningsvis bara batteriet. Så fort jag får tag i ett så ska jag testa att byta. ska nog ta och fixa låsen på dörrana sedan så att det går att öppna mekaniskt oxå //Micke |
|
|
det ordnade sig inte med att byta batteriet.... tror nog att jag bara haft otur at båda fadäserna uppstod samtidigt... ser att dörrsidan lossnat och ser ut att klämma lås pinnen lit...kan nog vaar så att den klämt fast pinnen så att den ej kunnat åka ner hela vägen. därav att den ej kan åka upp igen! så hur fanken kommer jag in i bilen? ser mörkt ut just nu =( //Micke |
|
|
Plocka ur vindrutan! Den sitter ju med list, så den håller att tas ur och sedan sättas i igen! Livet börjar vid 300!!! |
|
| Jag vet inte om det spelar någon roll om deadlocken har gått i när C-låset är satt ur spel, men du borde få upp låset med nyckel ju... Jag hade nog personligen inte plockat ur någon ruta iallafall. Snarare använt mer våld med nyckeln (typ vrida nyckeln med hjälp av polygrip) eller slagit i en skruvmejsel. Låset kostar inte många kronor på BMW och byta är något pilligt men enkelt. | |
|
Problemet är ju inte att nyckeln strular....låskolven saknar mekanisk förbindelse med låset så det går bara med central lås från bakluckan. Jag kommer ju in i skuffen utan problem men inte nån av dörrarna passagerar dörren har aldrig gått att öppna med nyckel men en sak vore ju att borra ut låskolven och på så sätt komma åt att trycka upp låset innifrån och sedan köpa ny låskolv och pilla om så att den passar som super-dan säger |
|
|
så nu har jag tagit mig in i bilen...körde ståltråds varianten med ögla och ryckte upp knoppen. Men sentral låset funkar ändå inte ska ta och ta loss dörrsidan och kolla vad som kärvar. och fläkten låter som en påse nötter så för modligen har den skurit eller nåt kommit in i den. //Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.