AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
931

Svår startad med SMT 6

T
32
T Frasse
325i -86
320i -88
320d -07
Är det någon som har haft problem med bort tappad eller svag trigg signal när man kör med SMT 6, inträffar när bilen är varm.

Någon som har en lösning?
om ditt problem är när bilen är varm så är det troligen som så att triggern sitter på fel avstånd om det inte är en optisk förstås ett annat fel kan vara att trigg kabeln ligger när någon del till generatorn eller annan stark el kabel.
Har du lagt lägsta rpmgränsen lågt (3-400rpm) och inte justerat något där (0 på den raden)? Om bilen är svårstartad (är det det du menar?) när den är varm, så prova med ovanstående.
Ki
64
Killerbee
338i - 94
Please tell me in English - is it good or not ?
I will use it for turbocharging S38B38
T
32
T Frasse
325i -86
320i -88
320d -07
Ok skall prova det.
När bilen är kall startar den direkt.
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Körde själv med SMT6, och jag fick det att funka bra när lambdasonden var urkopplad, men hade stora problem att feta på mera soppa, fast att jag hade stora spridare.

När jag väl hade fått in ett värde gick det inte att ändra så mycket. Nästa gång jag bygger köper jag något riktigt sprut.

Men det finns ju många som fått det att funka riktigt bra så jag vill inte säga att det bara är skit..
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

"Killerbee"
Search for Kihlanders E30. It has a turbocharged M5 engine in it and i think it was the 3.8 with over 1200 in torque...
It was reviwed in one of the last issues of "Bilsport"
Check it out n u will have alot of interesting reading 2 do...

K.r./B

An
205
Anders Elenius
Bmw E30 325i M20 2,7turbo -87

Bmw E30 325im Touring
-92
Svår startad... Min har haft det problem att nån gång när man ska starta så står det "NO COMM" i win programmet, men då är det bara att ta loss - polen på ackumulatorn en liten stund och då uploadar det ny data och sen går det att starta. När det står NO COMM i rutan så finns inte heller några värden i rutorna. Varför? Nån som vet. Det händer mycket sällan.
På tal om SMT6, Nån som fått tändningen att funka ihop med gamla ECU:n Den med 35 pinnar. I så fall hör av er hur ni har kopplat.
Annars mycket nöjd med detta styrsystem. Prisvärt!

www.tvrt.tk

Mvh:Anders Elenius
An
205
Anders Elenius
Bmw E30 325i M20 2,7turbo -87

Bmw E30 325im Touring
-92
T Frasse: Vilken ECU har du? 35 eller 55pinnars? Om du har den med 35 pinnar, hur har du kopplat tändningen då? Den modellen har ju inte det där kugghjulet fram på motorn med 60 och two missing teeth.
Smt6 alltså.

www.tvrt.tk

Mvh:Anders Elenius
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.