|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tja. Vore kul att veta vilka baslådor ni har i era bilar. Skriv gärna om ni är nöjda samt vad ni har för märke. MVH jimmy | |
|
En hembyggd låda i skuffen på ca 50 liter. Bestyckad med 6" basport och en Digital Design 9012 2/2 bas. Helt kanon bas, dock ett lte klent steg, jag driver med ett GAS silver 1200D i 1 ohm. Inte riktigt samma kaliber som basen, men men. Saknar lite snärt (nytt steg ska bota detta). men kan spela sönder allt. /erik |
|
|
erikjakan: har Du inte prövat en sluten låda??? För Då kommer väl en DD bas att spela "bäst"... Eller är Du ute efter db-bas :-) mvh Rutger |
|
| 10" Rockford RFP3210 i en 11 plus 18 liter stor bandpasslåda med 4"-rör spelande genom skidluckan. Perfekt! | |
|
Två Rockford Punch tolvor i fabriks bygd låda....... Vet ej hur stor den är.. Men är då mycket nöjd med Rockford...... Men de skall bytas ut snart mot två nya Rockford tolvor.....De börjar vara lite slitna har suttit i några bilar nu.... |
|
|
2 x 10 JBL i 325:orna 3 x 10 Alpine i m3:an Länk Länk |
|
|
2x12" Jb systems i sluten låda.... --- Min E30: Länk |
|
|
Rutger: Jag har prövat sluten, klart "bättre" ljud men steget klara inte att kräma på då! Just nu lirar den högt så det räcker och blir över =). Måste byta steg. MVH Erik |
|
|
erikjakan: oki doki, just checking... För efter en "lyssningssession" med/av en 10" DD bas (i sluten låda) så fick jag en ny referens...vilket ljud.... Jag nästan ryser bara jag tänker på d :-) Så skynda skynda, fixa ett BRA steg nu... ;-) mvh Rutger...som har en ensam 12" där bak...o nej jag är inte gay ;-) |
|
|
Har hört att det ska vara svårt att få in basen in i kupén med "vanliga lådor". Har ni det problemet? Jag blev nämnligen avrådd att bygga så just pga den anledningen.. Så jag byggde en bandpass låda på typ 5+10 liter (aslitet) med en signat rage 10 sub och den spelar på som fan eftersom röret mynnar direkt in i kupén.. Det enda problemet jag har är väl hatthyllan som hoppar i takt med musiken och skapar en hel massa jävla oljud.. Inte bra. Men! Det ska jag fixa i vår! Sen var det såklart rätt svårt att bygga och göra hålet in i kupén men det var det värt anser ja0. Har massor med bilder av bygget för den som är intresserad, inklusive håltagning, skruvning, diverse sparkar, och limmande.. --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
jeppe_L |
har en 2 kammars-bandasslåda, med 2 st 12" från Magnat, hel nöjd! |
Robsarve |
En 10:a i sluten låda, gjuten i glafiber & divinycell. |
|
1 JBL GTI 10 tum i portad låda. Drivs av ett JBL GTS 600. Spelar utan problem mycket bra in i cupen utan att öppna upp. |
|
| 1st 15" MTX Thunder 7000 i en 36L sluten låda som drivs av ett MTX 2160 steg...grymt rapp bas för att va 15"! Spelar bakåt ut i bagaget ljudet leds in genom gamla hål i hatthyllan. Kommer bygga om så att den sitter i ryggstödet, ska inte ha nåt baksäte i bilen sen. | |
|
Två Soundstream Rubicon 12" i bandpass låda. 30+90+30 liter och dubbla 6" portar. Lite stor men spelade 150.2dB i polarens Golf3 och 148.1 i min gammla MB 190, med ett Autostudio 4.6Pro. Peakade runt 47Hz =) Mikael Melander Länk |
|
| Har en Alpine Type-R 12" i portad låda på 45 liter med en 18cm 3" port. Det dunkade på riktigt bra, men håller på å bygger en sluten låda på 25 liter å ska se hur det spelar...=) | |
320-325 |
2st gamla gula audiophile MDS basen med 15mm slagläng om jag inte minns fel. i en 80liters låda tror jag med 2st rör som är 75mm i diametar o 50cm långa ...= låg låd resonans =djup bas spelar MKT bra för det som den är avpssad för =djup snabb o jämn frekvens kurva. ett slutsteg som driver dessa är på 750w max men jag vågar inte brygg koppla det för senast jag gjorde det så brände säkringen som var på 60amp trög ...så det pallar ´nog inte det låga ohm talet som blir vid brygg koppling av 2 4ohms basar |
|
JBL GTi 12" är super nöjd med den. Schnelle fart, Härliche fart. |
|
|
2x10" DLS basar i bandpasslåda. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
Herr Gaspedal, kan du förklara lite närmare hur du monterat din bas i E39:an? Vad är det för låda? Slutsteg? Placering? Bra (tillräcklig) bas i hela kupén? Och vad har du gjort med resten av högtalarna? Tackar :) /Manray/ |
|
|
Sluten låda med 15" Cerwin Vega, spelar genom hålet för armstödet i baksätet. Med mycket effekt blir basen väldigt kontrollerad, snärtar som ett betydligt mindre element utan att förlora sina djupbasegenskaper. Mycket nöjd... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.