AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
796

Chip och andra spridare bmw m3 -94

Jag vet att det är har varit säkert tusen gånger innan men jag prata med min lokale trimmare här i stan och han påstod att man fick ut 35hk i en bmw m3 -94 om man bytte spridare samt mappa den kan det stämma?kostnad 7900:-
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Mappa om den för 7900:- låter billigt. Men jag antar att det gäller Unichippning?

35 hk låter mkt, men lite beroende på hur bra motorn funkar nu, så är det väl eg ingen omöjlighet, fast ca 20 hk tror jag låter mer rimligt.

/Edvard
BMW CS # 4503
Sen var det ju annat avgas och öppet avskärmat filter oxå men det har jag redan....kanske får prova !!!!
Jepp tror det var unichip
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
35 hk för de.låter otroligt..jag har superchip+vanoschip, avgassystem och filter..funderar på kattersättare + mappning sen...kammar vågar jag mig inte på och kolfiberinsug e så jävla dyrt..

///M3
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
föresten...35 hk...låter inte otroligt..jag har 320+ i min..med dubbla chip system o filter..en kattersättare ska tydligen göra 30nm i vrid...

///M3
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
320 häst med chip, filter och avgas tsssssss... har hört att ratt å knopp ger 40häst till;) är lite nyfiken har du bromsat den efter cippning etc??

going 2 fast.. expect nothing less..
M3_LOVER-varför inte hålla din M3:a någorlunda original utanpå istället för att sätta på massa konstiga spoilerkits? M3:an som var så snygg helt original, bättre att fixa en del under huven om du nu känner att det behövs. BMW bilar få gärna ett dåligt rykte när de ser "överstylade" ut, ledsen att behöva säga det.
Kanske är dags att ta bort vingen?
Annars kan jag tänka mig att den går bra!

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
njaa,,långt ifrån 320 är det nog inte..förra ägaren sa runt 320...men jag vet inte exakt..kan ju va 310 också...ska bänka den så fort den kommer ut igen..

Konstiga spoilerkits?
Så en vinge är konstiga spoilerkits? i sånna fall e den ganska många som har de...f.ö. så har ja inte satt dit nåt sen jag köpte den...tagit bort en sak har ja gjort till och med...ögonlocken...:)

///M3
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej igen.

Vad förra ägaren säger och vad som är sant är två helt skilda saker. =)

Du skrev att du hade 320+ i din. Men nu gick du helt plötsligt neråt, 310...

Jag hade; sportsystem, katersättare, chip, vanos-chip, kolfiberinsug och öppet filter. Tror att jag låg på 320 hk i min bil.

/Edvard
BMW CS # 4503
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Jo..det vet jag ju..men jag ska bänka den så får vi se..det ligger där nånstanns i allafall..hänger med 3.2:or..så de borde ju vara runt där nånstanns...tycker också de låter lite mycket faktiskt men.....aja...bra går den i allafall....

///M3
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
va inte meningen att hacka på dej men blir så trött på alla som skriver att dom har alla dessa hästar men egentligen har dom bara gissat lite och fått för sej... vore dock kul om du bänkar den så man får se hur mycket den ger jämfört med original=)

M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
Det är lungt. Förstår..och håller med.
Jag ska bänka den....föresten, vet du nåt ställe i västra götaland som kan fixa det...ska nog göra de både innan och efter jag sätter dit kattersättare..ska bli kul och se vad bara den ger....

///M3
Bort me vingen och defenitivt doftgranen, det är ingen 240:)
Btw, bumper.. lirar du nått nu för tiden? :)
M3_LOVER- tänkte främst på dina planer med bilen som du skriver om i galleriet. Jag hade dock tagit bort vingen illa kvickt. Var inte meningen att hacka på dig men jag blir så trött på att se alla dessa "överstylade" E36 M3:or. Klart snyggast original.
Lycka till!

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
P3r: Q2 eller? =)

Isf, nopes.

/Edvard
BMW CS # 4503
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
hahaha..jaha..doftgranen e borta sen länge...men vingen är kvar..och de kommer den förbli också...har även köpt en rieger läpp+ögonlock..sen är de färdig stylat...tycker de e ganska så len styling ändå....passar den bilen..tycker jag då...

Orginal är också snygga men....nja...lite små styling är alltid snyggt på en M3:a...

///M3
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
M3_LOVER håller med dig där!!! lagomt är bäst! sen är de inge skoj att se ut som alla andra heller!
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
ne...precis..de e ganska svårt o göra nåt som bara man själv har.....men man får försöka i allafall.....det finns i allafall inte många som har en dakargul M3:a med kolfiber look läpp..

///M3
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
tyvärr har ingen aning om vem som bäkkör i trakterna kring västra götaland=(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.