AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.385

Please post your 402m times and hp

Sida 3 av 5
635 turbo: Min gamla gick 10,52 utan gas med en "slö" 2,5 liters standard maskin med max 400 hk. Med orginal 323 bakvagn gick den 11.39@205. Den här får en hårt trimmad 2,7:a, med nytt insug,balanserad, VASSSS kam och schyssta bitar rakt igenom. Jag har dimensionerat turbon för ca 500 hk, och det är väl där jag tänkt lägga ribban för att standard kolvarna och stakarna ska få en ärlig chans. Bakvagnen är special med nya drivaxlar med svikt, 535 yttre knutar, ändrade hjulvinklar, 535 diffad axel, M3 E36 växellåda och en fet koppling. Ä rätt säker på att den utan problem kommer gå en 10:a efter lite inkörning. Bilen kommer att ha all inredning, stereo osv efterssom det är så otroligt viktigt för gatbils folket även om det i mina ögon inte har ett jota med hur mkt gatbil det är eller ej.

Jesper: Att vara diplomat är en dygd. Jag manar bara till realism, och UNDER 1.50 på gatan med den bilen är bara en dröm som aldrig kommer bli sann. Oavsett hur duktig man är på att köra så ska det stå klart att ingen kan smyga på kopplingen och komma iväg på 1.50 i 60 fot, det är BARA bra bil/fäste som gäller för att det ska vara möjligt.

li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
12.71@177km/h 350+

320-325
som sagt ... så är det alltid samma person som har vissa attityds problem ..(bäckis) när det gäller detta forum det är verkligen inte första gången som jag har läst om bäckis ``utsagor´´

SOM SAGT FÖRSÖK ATT VARA VÄNNER O UPPMUNTRA ISTÄLLET

om att bäckis har mkt kompetens tvivlar jag inte ett dugg på, jag själv har mkt respekt för kunskap .. MEN man blir lite besviken ibland, när det blir så låg nivå när killen me hög kunskap inom detta forum talar. ..det finns många andra sätt att utrycka sej på ..så att man slipper bråk även om åsikter går isär. träna på det istället (bäckis)

ja jag är sur
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
360 hk och 520 Nm vid 0,85 bar i bänk (hos Alpina under senare delen av 80-talet). Skulle enligt simpel teoretisk räkning (cirka 10% effekt/vridmoment per 0,10 i bar) ge ungefär 450 hk och 670 Nm vid 1,20 bar, vilket lätt uppnås genom laddtrycksreglaget i kupén. Bilens tjänstevikt är 1520 kg.

0-402 meter skall gå på cirka 13,01 sekunder vid 0,85 bar och cirka 12,09 sekunder vid 1,20 bar uträknat med någon kalkylator jag hittade på nätet. Ni som vet mer kan avgöra om det låter realistiskt eller ej. Skulle jag själv köra så skulle det i alla fall i nuläget nog vara en drömsiffra, i och med att jag aldrig kört på strippen.

Med anledning av den ton som tyvärr redan smugit sig in i denna tråd vill jag göra klart att detta inlägg är till hälften seriöst och till hälften skämtsamt menat.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Hi
46
Hissjö Racing
2002 TIC -71
523iM -99
13.01@181 km/h. Farkost: BMW 2002 (M10 Turbo)
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
"320-325" Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. ;-)

"SOM SAGT FÖRSÖK ATT VARA VÄNNER O UPPMUNTRA ISTÄLLET"

MVH Morgan.

Länk
320-325: Vad har du att vara sur över? Jag har inga attitydproblem, men när folk drömmer hej vilt om saker som tex under 1.50 i 60 fot på gatan med 633:an så blir JAG sur. För många kanske det inte är uppenbart hur svårt det är att åka 1.50 i 60 fot, även på preppad bana.

Har ytterst svårt att det är någon på detta forum som hjälpt folk mer än jag jag då jag dagligen besvarar en mängd mail till människor som behöver hjälp.

Det som är irriterande för mig kanske går andra förbi då dom inte förstår hur uppåt väggarna vissa uttalanden är. Mina sk.utsagor lär väl närmast likna sanna profetsior vid det här laget, för det är ALDRIG någon som bevisat motsatsen till något jag påstått. Om nu Stefan lyckas köra ens 1.5X gatan så är jag inte sen att gratulera, MEN, och åter men, det kommer inte att ske.

Jag är inte sen att uppmuntra till galna byggen, men jag vill se lite realism.
Ri
235
Ripper
E30-89/M50B25T-91
GO BÄCKIS!

Jag får nog lov att välja hans parti, nej jag står neutral, men får nog hålla med om att bäckis är en hjälpsam individ med svar på nästan allt.

Dock ingen som svarat på min tråd se länk=)

Länk

MVH
P.S Låt ALDRIG detta underbara forum bli som andra skit forum ingen nämnd, ingen glömd=) D.S
Visa användare
595
wuffee
BMW 320i 4d -86 Nerplockad.

BMW 325 4d -93
Vill gärna inte ta någon parti heller, men bäckis har ju varit med, han bör ju veta..
Håller med ripper helt.. Svarar på många frågor hur "dumma/självklara" dem än kan vara:)..

bmw600hk..
Jag får önska lyckatill, vore riktigt skojj om du lyckas, skjuter på bra!:)

Mvh
Uffe
320-325
som sagt så tvivlar jag inte ett dugg på bäckis ´kunskap ...

men mr bäckis har ibland en förmåga att bli lätt sur...

kan ibland förstå att om man har mkt kunskap inom ett område så lär man höra många konstiga grejer från folk som inte riktigt har fattat ... det har jag själv erfarenhet av mkt men dock inte inom trimning eller eller dylikt men inte hånar jag eller startar bråk med dom personerna som inte har fattat .. utan försöker så gott som jag kan att förklara isåna fall .. och det är svårt som 17.... en person som är grymt bra på det är (Johan b) han som kan mkt om oljer här på forumet ,, han brukar istället förklara när det är missuppfattningar m.m och hans förklaringar är mkt imponerande. men åldern kanske spelar in lite med.

men jag tycker med att bäckis är hjälpsam här på forumet men det kan lätt bli lite tendens till ...( jag vet mest jag är bäst) en överlägsenhet som ibland kan bli mkt störande här på forumet ...och det är jag ju inte ensam om att tycka.

och det är ju lite synd eftersom det blir bråk ibland mellan oss BMW älskare .... och det är ju inte bra vi har ju samma intresse.. vi ska ju hålla ihop grabbar .

jag vet att jag oxå lär ha ställt till bråk ibland så jag ska inte säga nåt igentligen .. så jag hoppas att inte bäckis tar illa upp o slutar att svara på våra, ibland dumma fråger men då lite me ödmjukhet ... det är RESPEKT det tycker jag iallafall speciellt av en persom som man vet sitter på MKT kunskap..(bäckis)

mvh 320-325
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Kära Bäckis..Nu är det inte så att jag är en fjunig 18åring som vaknat en morgon och drömt detta...
Jag har hållt på i många år med streetrace och polarn har rejsat rätt mkt med sin trimmade BB-corvette också...Och när han och hans kompisar tror att vi ska kunna nå 1.5sek på gatan så tror jag dom...
Angående att du aldrig har fel i dina uttalanden så kan jag tillexempel påtala när du sågade mitt uttalande om att man justerar ventilerna mellan lyftare och vippor på vissa motorer.
du börja genast jiddra om stötstänger... :)
jag är ingen expert men kan en del och du har väl aldrig varit i en opelmotor...
Angående min utsago om 1.5 i 60fot och 6.5 på 201m så är det dom mål vi satt upp och ska försöka nå och går det så går det...
Jag har pulver så det räcker,det gäller bara att få till fästet....
Skiter nu i denna tråd eftersom jag blivit idiotförklarad....
Stefan.......
320-325
nej .... du är inte idiotförklarad ..... verkligen inte ..tror inte att folk tycker det me här .. bara för att en persom tycker det så behöver inte alla tycka så..
600: Har jag aldrig varit i en Opelmotor? Kola min profil, åkte bara Opel mina första eländiga år som bilägare. Har inte "sågat" något när det gäller ventiljusteringen, bara klargjorde vart man bör mäta på en BMW motor, alltså samma ställe som Sveriges bästa BMW mekaniker lärt mig att man ska mäta. Angående mål, kolla själv vad du skrev: "Vi ska ÅTMINSTONE ner under 1.5 på 60 fot och 6.50 på 201 meter".

Du har helt klart pulver så det räcker, och det har jag aldrig sagt något om heller. 214 blås i den tunga bilen ÄR mos, det behöver ingen berätta för mig iaf.

Jag kanske går på hårt ibland, men oftast så försöker jag bara förklara när det rör sig om vilsna själar som söker hjälp. Dom som ber mig om hjälp kommer som alltid att få den, sen får ni som har problem med min attityd gärna gå er egen väg istället.
Pu
225
Puppe
M535-86 m106
okej detta inlägg har inget att göra med denna tråd men
Bäckis: har du fått några dumpventiler?? hörde med dej före julen! tänkte bara om du har glömt bort mej??

nizze1985
Varför dessa sura uttalanden bäckis.... Varje gång du svarar så låter det som om du blivit väckt mitt i natten av att telefonen ringer och det i andra änden sitter en 16-åring som vill ha hjälp att trimma sin epa....

:)
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

På tal om sura 16 åringar så kan ju hack hönorna som äntligen ser chansen att få sätta Bäckis på plats bara lägga ner sina fåniga uttalanden. Om någon bara kunde inse fakta att man inte åker 1,50 på gatan så skulle den här diskussionen inte ha uppstått.

Denna diskussionen handlar inte om att det är Bäckis som gnäller, det handlar om okunskap. Försvarar ingen, ser bara till vad som är realistiskt och när man får kämpa för 1,6 i 60fot på klistrad stripp med riktiga däck så ser det väldigt mörkt ut att man ska kunna kapa en tiondel på gatan. Nu har alla hönor förhoppningsvis fått uttala sig så nu lägger vi ner den här diskussionen...
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
Kära Johankihl..Detta handlar inte om okunskap..
polarn kör under 1.5 i 60fot på gatan med samma däck som vi ska montera på 633an+att vi ska optimera den chassiemässigt för gatan så den bör gå lika bra....
Du ska vet finns massor av corvetter och andra jänkare som har fina 60-fötter på gatan....
Jag tycker vi släpper denna diskution nu och återgår till den ursprungliga frågan om 402m-tider....
kan lämna lite tider som är tagna med den nya G-techen...
528an...60fot-2.1..201m-7.99-97.96mph..402m-12.03-124.1mph
Obs.klockat i oktober mitt i natten 1.2kg lufttryck och 3grader varmt..körde tidigare 1.85-60ft och 7.70-201m när jag blev utslagen i Örebro Open....

opel omegan med 64årig gubbe bakom ratten(han körde också Örebro open)....
60ft-2.26..201m-8.73-85.55mph..402m-13.34-107.75mph
detta med den ena soppapumpen ur funktion så den presterade inte fullt på 3an-4an....

Mvh.Stefan....
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Vi snackade ju inte stela raggarbilsaxlar iof men ok. Låt gå, överbevisa oss så är du kung för ett tag... 1,50 med delad bakaxel skulle vara extremt... speciellt med en stor 633:a... Ut och bevisa nu till våren så blir vi tysta...

Ville mest med mitt inlägg påpeka att det är jävligt onödigt att folk ska passa på och hacka när de får läge, jävligt fjortis...
Bm
196
Bmw 600hk....
633csi-77 Holset hx50
635csi-79
323tic-82
men lille vän..lär dig lite om bilar...Corvetten har aldrig haft stel axel(reserverar mig för 50talarna)..den har delad axel...
tack för att du kallar mig fjortis...
fyller 39 snart och har troligen haft fler bilar än vad hela din släkt någonsin kommer att ha... .)
Jag kommer att bevisa hur en gatbmw ska gå till sommaren,alla är välkomna att försöka...målet är att ta R1orna från start och även Supramannen på 201m som förövrigt är en trevlig kille och en jävligt svår nöt att knäcka... :)
Stefan...
320-325
hmm`` passar på att hacka´´ knappast man läser o så kommer man till nån som beter sej illa .... självklart så säger man till. och jag passar inte på ...men högfärderi eller överlägsenhet är nåt som inte passar in här .... så är det FAKTA. alla här skänker kunskap på detta forum mer eller mindre MEN inte ska det rangordnas för det .. VISA RESPEKT FÖR VARANDRA OAVSETT ÅLDER ELLER KÖN HUDFÄRG KUNSKAPSNIVÅ M.M

ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT ELLER?????

detta är ju inte en sandlåda eller hur...

NU ÄR JAG FÖRBANNAD ......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.