|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| Aldric: En 328 känns ju väldigt ovanlig ;-) | |
Aldric |
Flåklypa: Hmmm .... :D Bmw 600hk.... 119 st Idag 20:36 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- 633csi-77 Holset hx50 635csi-79 3.5tic 635csi-85 528-3.0 tic 733-78 tic 323tic-82 745-84 skrotas Omega-91 4.0kompressor Bäckis 1091 st Idag 18:44 Rapportera svaret Äger följande BMW: -------------------------------------------------------------------------------- BMW E21 2825cc 24v Turbo BMW E21 2,7 Turbo BMW 525i Touring -96, M5 optik. "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
Flåklypa..kör alltid med mönstrade slicks vid Streetrace.Körde för det mesta på vanlig 98,funkar bra vid 1.5 i laddtryck men testade också med racefuel 66 vilken jag tror är vanlig tolen,den luktade likadant.... :) angående 60foten så tror jag mera på 633an än lilla 3-serien... angående gattänkandet så kör jag mkt på gatan och de flesta rejsen sker mellan 100 och 250km och då har jag kört med mina lamelldäck.fäster då tillräckligt för att för att smiska R1orna.. observera inte din imponerenda racer... :) :) Bilen kommer ut på Fräscha 18tummare och lamelldäck till sommaren och kommer att köras till Tex.Stockholm och där montera Slicksen för att tävla i Birkacupen... :) Race to the last drop! |
|
|
Tvivlar inte en sekund att du tar en original R1 från 100km/h om det fäster. Tyvärr tror jag du skulle få problem mot gammeln i samma intervall, även med RF, men det lär vi aldrig få veta, tyvärr. Hade varit kul och möta en potent bil. Jag har faktiskt kört helt jämnt med en Nova på BMW träffen -01....då med en original R1. Som det är nu har jag inte ett fordon som gör 250km/h ens :-( Lycka till på Birka! |
|
|
Tack ska göra mitt bästa men där är det många som är värre,tyvärr så kan man ju inte kalla en del av dom för gatbilar. ps.Det är klart att du smiskat mig med gammeln.det var ju 201m som jag hoppats på... :) Stefan... Race to the last drop! |
|
| 600hk: Har ingen aning om hur du ska bära dig åt för att köra under 1.50, eller ens 1.5X för den delen. Jag kan lova dig redan nu att du inte kommer att klara det, och har du medhjälpare som tror det så kanske du skulle börja sortera ut fel redan i det ledet ;-) | |
|
Och den allsmäktiga guden har sagt sitt...........Hallelulia Har aldrig och kommer aldrig att bry mig om dina åsikter.......... Stefan.. Race to the last drop! |
|
|
7,19@167 km/h 10,98@212 km/h Med en gammal slut M50 spis i e-30=) |
|
|
Bmw 600hk....: Bara att upp till bevis i sommar då, enligt många så är Teori och praktik två skillda saker, och om inte så går dom inte alltid hand i hand... //Fredrik |
|
|
Jag vet... :) Vi får se hur det går.... Hursomhellst så är jag och kommer att vara svårslagen på gatan.. och denna bil körs mkt på gatan.... Stefan.. Race to the last drop! |
|
|
Stefan: Då är de alltså raggaraxel bygge på gång? |
|
|
bmw-andreas Böt du bort vipern mot srx´n?tyckte det stod viper för 2 timmar sedan. _______ Min:Länk --- Lass dir raten trinke spaten |
|
|
Andreas... Nej inte än,vi får se hur långt vi kommer kommer med M5axeln först..men däremot så blir det bättre däck och diverse andra mods så att vi hittar fästet... Stefan....... ps.hur blir det för dig i sommar??? Race to the last drop! |
|
| Allsmäktig, ja i jämförelse med andra som bara snackar så ligger det något i det. Inse fakta: Du har åkt 11.01, mkt bra med en tung bil. Vad du tror att du kan och vet har inget med verkligeheten att göra. Om du kör under 1.50 på gatan så blir jag imponerad, men som sagt, det kommer ALDRIG att ske. Du kan ju bara vara så snäll och berätta hur det ska gå till när du klarat 1.6X nu på KLISTER. Det går inte att jämföra gammal skitig asfalt med en väl preppad bana. Prestera först och snacka sen är en bra regel som DU borde leva efter istället för att vräka ur dig tomt skryt. | |
|
uj uj...Tycker alla skall ta det med ro och var glad att någon/några försöker och testar nya ideèr, hur kul som hällst tycker jag som aldrig kan få lite pulver under huven. Så tänk på vad ni har i era garage! Är bara bra att det tillkommer snabbare tider och nya ideèr som kan funka bra eller inte alls, För att sträva efter lyckan efter mer effekt/tider/grepp krävs ofta ett team med många bra/dåliga synpunkter är det inte så? Så gå ut och tipsa/hjälp nya/erfarna istället och sprid lite glädje. för glädje skänker ni oss varje sommar då vi ser er gasa på strippen. :-) Så var glad vad ni har! Jag hejjar på er alla som kör, stor motor som liten motor! Go for it! Önskar alla en trevlig dag! ;-) Mvh Peter Hemsida: Länk noble_regards@hotmail.com |
|
|
Bäckis.. Som sagt.Jag har aldrig brytt mig om dina utsagor och kommer inte göra det nu heller.... var med och kör lite Streetrace i sommar så får vi se vad du kan prestera.. Stefan... Race to the last drop! |
|
|
Har byggt en gatbil, så visst blir det en del streetrace. Knappast nån vinnarbil på gatan men likväl kommer den ha 10 sec prestanda på strippen. Vad menas med mina utsagor? Jag har ju faktist hittills aldrig haft fel i mina profetsior. Lycka till.... |
|
|
Ok då ses vi till sommaren........... Stefan... Race to the last drop! |
|
|
13.5s/188Km/h (2.4sek 60 foot) lite taskigt grepp..... 530Hk/667Nm (1,3 Bars Laddtryck) I 635 Csi -78. (numera såld och kommer att rattas från S-tälje). Instämmer med NOBLE!!! Vart tog alla uppmuntringar vägen? Jag tycker att i vissa av forumen så letar man fel hos varandra för att kunna kasta skit. Väl lågt tycker jag....... Om någon bygger racebil efter sina drömmar ideer och teorier så är väl det värt att uppmuntras från likasinnande..... Att teorier och praktik inte alltid harmonerar är jag övertygad om att alla vet. Men utan att själv styra över dessa processer så kan man lika gärna lägga ned sina drömmar. Jag önskar Stefan lycka till med sin 633:a, en grym bil som jag har haft glädjen att få en provtur i. Bäckis, det skall bli kul att få se ditt gatbilsbygge. hoppas att den uppfyller dina teorier om 10 sec på strippen. Mvh Johan |
|
|
Johan!!!!!!!!!!!!!!! Tja, läget?? Du vet vad jag vill!!!! *Flörtar* Stefan.............................. Ärligt talat................. 1,5i 60 fot är MYCKET bra.... Hmm, hoppas du ((vi?)Du vet vart jag står iaf!!) når hela vägen fram... Det är bra även på strippen, 1,5sek alltså... Bäckis........... Vad Stefans bil presterar på gatan eller ej... Hur som helst är han (eller har varit) GRYM att köra.. Har aldrig hört någon få sådana ovationer efter ett gatrace någon gång.. ""Race to the last drop"" stämmer... Hmm, blir lite spännande att se vad du får ut för (halv?) (Hel?)monster på gatan... Jag tvivlar inte på att den blir snabb... Trots allt så tror jag att du börjar kunna din läxa. Själv så lär det dröja tills nästa sommar iaf.. Pluggar osv... Pengarna kommer ju inte som manna från himlen direkt. Men det är väl något du har egen erfarenhet av då du själv suttit i klorna på CSN. Jag har ju iaf en blivande best ståendes... 633... Övriga.......... Som vanligt har en del svårt att tona ned sina känslor och att vara diplomatiska. personligen tycker jag att detta forum är MYCKET bra och alla till gagn... Dock blir det lite väl intensiva debatter ibland vars karaktär kanske inte är så önskvärd. Hmm, en del av oss tycks hamna i dessa oftare än andra... //Jesper Även en blind kan få korn på en höna....... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.