|
|
|
|---|---|
|
jag var och köpte en m3 e30 till igår undrar varför 3:ans växel segar sig. När jag växlar från 1-2-3-4-5 är det inga problem men när jag växlar ner måste jag köra sakta som ... för att få i den. Har hört att växellådan på m3orna har speciell kylning kan det vara att oljan inte blir tillräckligt varm??? Snälla hjälp mig!!! | |
| Kanske en synkring som är på väg att ge upp. | |
|
det finns kvitton på bytta synkringar för ett år sen typ. Är det svårt att byta själv??kanske bättre att lämna in på bmw fast det kostar säkert 24 månadslöner...... |
|
|
Kan vara urtrampningslagret. Om det kärvar så blir det som om du inte hade tryckt ner koplingen ordentligt. Fast om jag hade bytt synkringar så hade jag ju bytt urtrampningslager också... Vet ej om det är hydralisk koppling på M3, men det är ju det på min 325, så det borde det vara. Det kan även vara den som spökar (kopplar inte ur ordentligt). Det kan hjälpa att lufta den, eller så kan det vara returfjädern som är kass. Har ungefär samma fenomen på min, men jag har inte orkat göra nåt åt det än... /Niklas |
|
| ok...ja det är precis som om jag inte tryckt ner kopplingen när jag växlar ibland men oftast när jag slänger i 2:an | |
| ok...ja det är precis som om jag inte tryckt ner kopplingen när jag växlar ibland men oftast när jag slänger i 2:an | |
Jessie |
Smackan det är bara att komma ut till mig så spacklar vi och silvertejpa lite i växellådan. |
Aldric |
Varför ska du ha alla M3:or på marknaden .. *S* :) "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
|
jag funderar på en till men vill ha lite o göra så den måste vara trasig på något sätt. Varför m3 e30? jo det är den lätt grymmaste bilen på marknaden. M3 to the people!!!!! |
|
| jag har kört en m3 e30 en gång. tokläckert var det. jag är grymt avundsjuk på dig som har två!! | |
| men den roligaste bil jag ägt var en 323:a med evo paketet på som jag turbokonverterade. det roliga var att man inte fick skuldkänslor när man lekte med den på samma sätt som en riktig. | |
Jessie |
Smackan! skuldkänslor vad är d? har du såna:) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.