|
|
|
|---|---|
Vantage |
Undrar om Era erfarenheter ang en 525 Tds som rullat 30 000 mil. Har 93:or Kamremm eller kedja ?? Vilka defekter har denna årsmodell(Motor`n)?? Har själv en 98:a Tds som går som en gud:-))) Nu har jag blivit erbjuden en 93:a men är osäker på priset(49 500). Bilen är extremt välvårdad med all utrustning!! Vad ska jag göra ???? Hjälp mej..... MVH: Vantage |
|
Har du några bilder på 93:an? Lista gärna all utrustning. Mvh |
|
Vantage |
Tyvärr inga bilder men följande utrustning... Årsmodell: 1993 Mätarställning: 30 600 mil Färg: Blå Karosseri: Sedan Info: Dragkrok,Elfönster,Elspeglar,ABS bromsar,Stereo,Alufälgar,Styrservo,Centrallås,MVG,Sollucka. Importerad 1997 servicebok fulltecknad. Endast sommardäck medföljer. 49 500:- Vantage |
|
Hej. Har haft en 525 tdsa touring -92 En kanon bil på alla sätt utom att lådan tog slut vid ca 27000 mil. Kostade för ett par år sedan 19375 kr att renovera, plus kostnad för montering och olja. Firman som gjorde jobbet berättade att det var helt normalt att dessa lådor inte höll längre än ca 25000 mil. Så mitt tips är att hitta en som har kvitto på att lådan är renoverad. M3 familjebilen |
|
|
Sålde min 525tdsA touring med dryga 30 tusen mil på mätaren i somras, en 92:a i kanonskick med klima, tempomat, elhiss, snygga fälgar mm, fick 35000:- för den och med det i minne ter sig priset lite högt, men det är ju min högst personliga uppfattning och jag har ju inte sett bilen, men det känns som att prislappen borde ner 10k. En helt underbar bil är det iallafall! ...BMWLundqvist.... |
|
Vantage |
Har varit och kikat på bilen... Den står hos Hans Persson bil i Avesta !! ( www.hansperssonbil.se ) Pratade med försäljnings chefen direkt och det hela liknade en fars ala Nils poppe:-))) Enl: Försäljaren fanns dokumentation om bilen ang. servicar gjorda i både Tyskland och Sverige ( Pedant skött bil ). Bilen var besiktigad i Januari 2004 u.a . En riktig pärla med Alu-hjul på vinterdäck (Fräscha !!! ). Visst Hjulade de 8:a milen enkel väg i hopp om ett fynd:-))) Detta var i Torsdags 22/1 och -21 grader på kvicksilvret. Kom fram och mötte en desperat försäljare som hade problem att få bilen att starta. Inte så konstigt tänkte jag, för bilen var nämligen fastfrusen bokstavligt talat i marken. Den bilen visade det sej hade inte rört sej sedan i Oktober !!! Papperen som fanns på bilen var 4 st. Införselpapper från 1997 på att bilen kontrollbesiktigats och godkännts för införsel till sverige. Och 3 vanliga besiktnings papper från 2000,2002 samt 2003-10-02 där bilen blivit underkänd !! Service boken fanns INTE, övrig dokumentation om service mm var tydligen muntlig och lika bra enl. denne försäljare !!? Okej om bilen motsvarat dessa detaljer, men en ca 3 cm bred Rost rand och 50 cm lång på huvens framkant skvallrade något annat än pedantskött !!! Lånade en ficklampa och konstaterade att denna bil inte hade skötts som den borde under sina 30600 mil !! Dieselpumpen var allt annat än torr, och det vita vinter underlaget under pumpen var inte så vitt längre av deras startförsök. Mer kan sägas att samtliga bromsskivor var helt slut, däcken var 2-3mm sommardäck eller som försäljaren ursäktade sej med "skapliga året runt däck" ????? Vindrutan var "SPRÄCKT" på 2 ställen, ca 50cm långa sprickor från passagerar sidan mot mitten av rutan. Ingen olja i styrservo-burken( jo den var fylld ca 2mm från botten ). Oljestickan hade en skvätt av nå`t oljeliknande på sej ca 1cm ( strax under min strecket ). Bilen vägrade att starta med både startkablar och diverse kemikalier !!! Inte ett slag kom ur den stackars motor`n, detta trotts att bilen både körts till besiktningen och flyttast runt på parkeringen för bara "några dagar sedan" enl. försäljaren !! Fattade inte karl`n att han gjort bort sej ????? Detta innebar att bilen var mer slut än om den stått i 2 månader eller hur ????? Nä, denna fars var som hämtad ur en sommar revy.. Till slut insåg även försäljaren det omöjliga i denna situation och erbjöd mej fri bensin för besväret han orsakat:-)))) Hur som helst, att ringa och sälja ett sådant vrak under stora feta lögner och dessutom begära 49500:- för det dessutom är faanimej skandal !!! Bilen är knappt värd 5000:- i mina ögon ( Fälgarna var okej ). Så jag varnar för denna Bil försäljare i Avesta. Vantage |
|
Det var en riktig fars du, hahaha... =) Tänk att det finns såna försäljare fortfarande... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.