|
|
|
|---|---|
|
Det har under några månaders tid börjat luktat mer o mer bensin om bilen speciellt när man precis startat den. Iförgå så backade jag tillbaka bilen lite för att se om det läckte eftersom att jag tyckte att bilen drack ovanligt mycket soppa. Och mycket riktigt blev det en liten pöl under bilen. Förmodligen från bränslefiltret! Kan det har samband med att bilen tappat effekt ibland. när man dragit ur den?? Inte mycket men man har märkt att den inte är lika rapp alla gånger! Ste | |
|
Vad är det för bil? Det läcker ju förmodligen hela tiden. Men det blir ju en pöl eftersom man står stilla. Så var det på min. Ta bort slangarna och kolla ledningarna ordentligt. Eller slangarna. Jag hade ett minimalt fjutthål uppe på "hullingen" eller kanten på ett rör som det bara spruta ur. Köpte en ny aningen längre slang och drog över det lilla fjutthålet på kanten och drog dit två slangklämmor som säkerhet! |
|
|
Det är en 325a coupe. Vet att jag hade ett Helvet// att byta bränslefiltret då det satt vid torpedväggen. Ste |
|
| Åfan, då är det inte samma konstruktion för på E30 sitter det ju som bekant framför höger bakhjul. Då är det lätt att plocka bensinslangarna o ledningarna. Man ser enkelt var det läcker... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.