|
|
|
|---|---|
|
Jag har en repa på min ena dörr som gjorts av att någon dragit en nyckel och rispat. 10X10 cm. Nu är det så att jag undrar om det är någon som har erfarenheter av att har lämnat in bilen för rep av sådanan lackskador?? Då menar jag tex Ditek som säger sig kunna laga sådanthär utan att behöva lacka hela dörren utan enbart lacka själva skadan. Resultat??? skulle vara kul att veta.. betydligt billigare än att lämna in den för ny lack. Ste | |
|
www.ditec.se ska det vara. skrev fel på namnet innan! Ste |
|
Aldric |
Jag har aldrig sett Ditec laga nån sån skada men jag har stått och tittat på när dom förvandlade min laxrosa bagagelucka till en Ferrariröd del av karossen på nån halvtimma ... så dom är nog ganska kunniga :) Antar jag .. "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ditec är väl inte Jo Labero men näst inntill:)) Är skadan djup och genom klarlack ned i grundfärg så krävs det omlack av det skadade området. Har du metallic så är det "ganska" lätt för en duktig lackerare att avgränsa ett mindre lackyta och sedan polera ihop skadan. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja skadan är ned till grundfärgen! Bilen är metallic men ej mycket! Anledningen till att jag inte vill lacka om allt för mycket är för att det är det finns endast 10 tal bilar som gjordes i den kulören från fabrik! Beställt av kund. så vill ha så mycket orginal som möjligt utan att behöva lacka stora delar av den Ditec i kalmar vet jag inte hur de är. men de var betydligt billigare än Mr Cap vilka erkänt o bevisat är duktiga annars! Men som sagt ibland får plånboken avgöra när det är snålt med pengar ibland! Ste |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har sett två duktiga lackerare lacka en halv fram och respektive bakskärm på 2 olika titansilver E39 utan att använda naturliga skarvställen, utan bara duschat ihop lacken och sedan polerat ihop, och resultatet UA, och då är en titansilver en svår färg. Men det krävs en engagerad lackerare. ///MVH Hasso Länk |
|
Om jag förstår det hela rätt så kanske det är någon missuppfattning här? Ditec det är ju ett lackskydd som ersätter vax mm. Om ett vasst föremål, t e x en nyckel repar den ytan som är skyddad av exempelvis ditec och dessutom går igenom skikten av ditec och lack så är det nog bara en omlackering av det lilla stället som gäller. Är däremot repan inte så bred kan den gå att tona bort en hel del med hjälp av vattenslipning och sedan en ny ditecbehandling där. Fråga helt enkelt ditt diteccenter på orten och klarar de inte av det finns det nog som hasso säger bra lackerare även om man måste kika lite efter innan man hittar rätt. Jag har haft en repad baklucka på en ditecbehandlad BMW 740 och den vattenslipades runtomkring så repan blev mycket mycket bättre men vill amn ha det perfekt är det omlackering som gäller. Ditec kan ta bort bucklor med en viss teknik är det kanske det du tänker på? Lycka till! Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.