AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
908

Detta eviga slingrande

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Ok, ytterligare en tråd av mig... Jag borde hitta något annat att göra med mitt liv.

Jag fick höra för ett tag sedan att min högra yttre styrled var glappig inuti eller vad verkstadsgubben sa, dock inte så allvarligt. Och när jag bytte framdämpare fick jag höra att vänstra spindelleden var glapp. Undrar hur pass slingrigt beteende dessa saker kan ge bilen? Det är nämligen så att jag tyckte att bilen var RIKTIGT slingrig förut och trodde det var silentblock.Visade sig vara brutna fjädrar x2 bak som byttes och det gjorde bilen mycket bättre. Den känns dock inte 100% och jag undrar om det kan vara dessa saker som kommer sätta pricken över mitt i?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Ingen som har lite input?

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
BMW Kungen
Spindellederna kan ge bilen ett slingrit betende, byt båda sidorna när du ändå är igång och du märker skillnad på bilen direkt. Yttre styrled (även kallad P-ände) är lätt att byta själv kostar kanske 200kr. Bilen bli stabilare rakt fram i högre farter. Alltså svajar inte åt höger å vänster på motorvägen. Även silentblocken brukar bli slitna, men om de är hyffsade, men inte bra och sedan dåliga spindelleder så får du garranterat en slingrig bil.

Mvh
/// Kungen
Med breda däck blir det kinkigare med hjulinställningarna, vad har du för dimension?

När gjorde du en fyrhjulsinställning senast?

Jag körde med slitna spindelleder och 20,000mil på silentblocken utan slinger..
luddlum
Skumt, jag har också bytt spindelled x2 fram i höstas. Nu har jag upptäckt att bakfjädrarna x2 är av...... kanske inte var fel på spndelleden ändå.
Mi
117
Micke325
325i -94 Limo
Kolla bussningarna i bakvagnen, kan vara dom också...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.