|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på att byter koppling på 518 e28. Fick ner lådan ikväll. Tanken är att montera tillbaks den i morgon så tidigt som möjligt. Jag har köpt ett centreringsdon kit på Mekonomen, men det verkar inte passa :( minsta "donet" är för stort.. Vad skall jag göra? Har ju ingen bil så svårt att förflytta mig för långt. Tänkte ev fråga lokala skroten eller nån butik som man kan ta sig till. Ingen i Stockholms området som har och kan tänka sig att låna ut? Alt någon som har nått tips eller vet var det finns? Bor i Västerort. Tack! Mvh // Stefan 070-7729569 | |
320-325 |
vadå... nåt sånt använde inte jag när jag bytte låda .. |
|
har centrerat kopplingen på ett flertal bilar enbart med en ganska grov järnstång +ögonmått, har blivit bra resultat utan vibbar eller dylikt Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
centrera lamellerna har väl inget med vibrationer o göra. anledningen till att man centrerar dem är ju för att man ska få tillbaka växellådan på plats. Det ska gå att göra med bara ögonen oxå har själv gjort det ett flertal gånger. Men det är ju inte så kul och hålla på o djävlas med en tung vxllåda i händerna om inte lamellerna ligger centrerade. /Steffee |
|
|
Ok! isåfall går det väll tillslut även om det vore smidigt med ett bra don. Tack för svaren. (aldrig bytt förrut) // Stefan |
|
|
Fick göra ett akut dorn när jag bytte koppling på min. Gjorde så att jag tog ett borr som passade i hålet och en hylsa som passade i lamellen + lite eltejp i mitten, funka perfekt! Lycka till! |
|
|
Carlson535 jo man brukar ta det man har till hands ;) /Steffee |
|
| Biltema!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.