|
|
|
|---|---|
| svensksålda & importerade. | |
|
Ingen som vet? Jag gissar på ca.100st. ca.20st svensksålda. |
|
|
jag har för mig att man kan ringa bilregistret angående detta. Min 528i Touring Länk |
|
|
MYCKET mer än 20 st svensksålda skulle jag tro om vi ska gissa. De har sålt tre eller fyra st bara här på BMW i lilla Karlstad. Jag kan kolla nästa gång jag är i kontakt med vägverket, hur många M5 som finns 99-03 års. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Jag skulle säga åtminstone 500st kanske så många som 1500st, vet om minst 99st sv-sålda exemplar. Mvh Stephan |
|
|
Förmodligen så skrevs det så för att få ett svar :) Vilket fungerade :) Min 528i Touring Länk |
|
|
Enl vägverket finns det 1182 M5, ( E34/E39) varav 914 är importerade. |
|
|
VITM5: Hur fick du den information? Har nämligen försäkt få reda på liknande fakta fast på M3E46 /S |
|
|
Sommaren 2001 fanns det minst 140 svensksålda E39 m5 vad jag vet. Reservation: kan vara både import och svensksålda. Tror dock mer på det första alternativet. med tanke på att det säljs mest Porsche per capita i världen i Sverige är det inte förvpånande att BMW M5 säljer bra. |
|
|
Jag kollade med VV, närmare 500 st M5 99-03 finns registererade, klart övervägande del är import. //HD91 - M5 E34 Limousine register - |
|
|
HD91: Är det bara ringa och förklara vad man vill veta så fixar de fra, uppgifterna? |
|
|
Svar till Starre/ Det fick jag från VV |
|
| gustav: det med Porsche stämmer inte sedan länge: det såldes visserligen flest Porsche per kapita i Sverige på 80-talet men så var det oxå det enda sport bil som såldes då . Varken Lambo, Ferrari, Maseratti eller annat sålde här då. I dag när Sverige har blivit en "riktig" bil-konosör-land är inte Porsche lika självskriven längre. | |
| Black Z3: detta läste jag i Porsches egna tidning från 2001 om jag itne minns fel. | |
| Det där med 100 M5 totalt varav 20 svensksålda lät inte helt realistiskt. I så fall skulle M5 vara en riktig uddabil. Det är den ju dock inte och 500st, som någon sa, verkar väl rimligt (om inte mer). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.