|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt lite och inte kommit fram till ngt ordentligt svar som jag är ute efter. Jag undrar om det finns ngn som har konverterat utan att byta kolvar bara har svarvat ner kolvarna som är ett måste ju? 450hk ska det bli till en början. Vilket komp ligger motorn på org. och vad ska man ligga på som är mer optimalt vid tubo? Ngn som har formeln för hur man räknar ut hur mycket man ska svarva på kolvarna så kompet blir det som det ska? Vill gärna ha svar från dem som vet. Inte bara spekulationer... Tacksam för svar MVH: Zander | |
|
Kompen på motorn orginal ligger på 10:1 3,6 kolvarna har en godstjocklek i taket på 7,9mm. Du borde nog svarva så du kommer ner till 9:1 i komp ungefär. Hur mycet det blir att svarva kan jag inte svara på. Men det finns ju iaf. ganska mycket att ta på kolvarna om man vill. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
finns det nagon som har gjort det? Jag har hort att det finns en E30 3.6l TURBO i Sverige, har den killen sin sajt, eller? tacksam for hjalp, min motor har just sagt upp (M50B25 turbo) och jag har fatt tag pa en S38B36 :) Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
| komp skulle jag rekomendera från 7,5:1 8,0:1 8,3:1 det är en liten specialverision men ger ett utmärkt resultat praktiskt om man laddar 2,1bar från 2700rpm sen är det 8,5:1 som är vanligast i standardbilar med turbo finns även 9,0:1 men då rör det sig om väldigt små agg och då är det bara ett litet agg på en rak sexa på ca2,5l och laddar då ca 0,25bar | |
|
kysr: Är det denna du tänker på? Det sitter en S38B38 i den. Finns med i Bilsport 1/2-04. Länk |
|
|
Japp de' ar den jag ar ute efter... tack stensth ... kommer tyvarr ha den Bilsport lite senare (det tar ett tag den kommer till Polen ;) ) I den S38B36 maste man byta stakar eller racker det bara med kolvar?? Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
Det räcker med nya kolvar. Kilanders bil som det är länkat till.... Han har bara bytt kolvarna. Visseligen är det andra stakar i 3,8:an 1,5 mm kortare. Men 3,6 stakarna håller förmodligen lika bra. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| kysr: Jag har mer bilder på bilen om du vill ha? | |
|
javisst :) tackar, tackar ..... skicka dem har: keyser@keyser.neostrada.pl Mvh/ keyser "It ain't matter if you win by an inch or a mile b.tch" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.