AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.333

M3 E30 vs Nissan 200sx S13

Sida 4 av 4
Tony-Avesta
Hmmmmm.......

Skall vi vara både ärliga och realistiska, så är nog en M3'a tämligen anonym mitt på en fullpackad Ikea-parkering, och man måste nog komma rätt nära och vara biltok för att se den.

En lastbil på en cykelparkering ser man från grannkomunen.....................

Jag sticker ut hakan så pass, och säger att en "simpel" 200SX syns klart tydligare på en fullpackad parkering, än en E30 M3'a, ja kanske oavsett M3'a. Just för att 200SX har en klart sportigare grunddesign, låg 2-dörrars och fastback mm. En E30 M3 hur bra eller legendarisk den än är, är förvillande lik en sketen 316i fö de flesta männoskor, vilka antagligen inte ser någon större skillnad förens de kommer riktigt nära och ser spoiler vinge breddare. Och en 316i är varesig en sportbil eller nåt som skiljer sig från mängden direkt.... ;-)

Så även om en E30 M3 är en alldeles utomordentligt trevlig och bra bil för det den är byggd för, samt legendarisk på alla vis, så är risken ändå stor att gemene man ändå kastar mer blickar på en 200SX än en E30 M3 om de står på samma parkering. Just därför att 200'an lockar och "luras" med sin grunddesign, medans M3'ans grunddesign är tämligen alldaglig förutom några få ändringar.

Testa själva och ställ en 200'a och en E30 M3'a på en parkering och fråga lite olika vanliga människor om de kan peka på sportbilen, och de flesta kommer att peka på 200'an...................

OBS! Jag vill inte med ovanstående påskina att någon bil är bättre än den andra, utan bara benar i grunddesignen och hur den kan påverka folk.

Själv så ser jag en M3'a på lååååångt håll, men så är jag biltok med...... ;-)

MVH Tony

Länk
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Tror recis som Tony. Nära nog vet. Det är t.o.m så att många inte ens ser att skärmarna är breddade förräns M3an står bredvid en vanlig E30.
Så 200an kommer förmodligen att bli sportbilen på den parkeringen.
320-325
tyvärr så är det nog så.....*suck*
Läste på 200sx.nu tror jag det var där 200sx S13 jämfördes mot S14. Han som hade ägt båda sa att S14 inte var lika mycket 'Ferrari' som S13 enligt brudarna ;)

Så hur mycket 'Ferrari' är M3 E30? Nada...
Men det är det som jag tycker är så snyggt! Brutala former på en vanlig personbilskaross! Golf Rallye och M3 E30 är därför dom snyggaste bilarna enligt mig.

MVH Johan
Inte för att kasta skit, men SX 200 och Ferrari har nog absolut inget gemensamt... Kan inte ens tro att en brus tycker så... Inte skulle min sambo tro det om en SX 200 iallafall:)

Kanske det, men inredningen är bara några ljusår ifrån Ferrari.
Ser ut som i vilken Japansk kaffeburk som helst.
Svart, hårt och tunt.
Inredningen i E30 vinner med råge, men visst ser den lite kjolplastad ut...
M.V.H.
320-325
jomen alltså S13 nissan är ju lite mer supersportbils look typ . jag tror tjejer går mera efter sånt .. såna bilar som utstrålar ferraris look eller liknande ..
Menade inte att man ska jämföra med Ferrari, utan att 200sx S13 ser sportigare ut helt enkelt!
Vet man inte var som är under ytan så kanske man väljer en 200sx då framför en M3.

MVH Johan
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Måste kännas tugnt att köpa en M3 CSL och märka att brudarna tittar mkt mer på han som åker Z3 1.8 istället.......

/B

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Kanske bäst att tillägga innan folk exploderar att en bilälskare knappast köper en bil för att folk ska titta på honom.

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Beppo, jag tänkte samma sak! Om man köper bil över huvudtaget för att brudar ska titta på en då är man helt fel ute! Min sambo tycker M3:an är den fulate bil jag har haft, men hon älskar att kör den!

Mvh Abbe

Länk
Man köper en bil för sig själv, men om brudarna gillar den är ju det ett plus ;)
Farsan köpte i sommras en BMW cab. Han är så lycklig över den för det är första bilen han har som en okänd brud kom fram och sa att han hade en snygg bil!

MVH Johan
>Mordiiax

Det ända rätta är att köpa en gammal M3. Eftersom du på flera forum uttryckt många gånger att du inte gillar japanskt och att det ända som gäller är tyskt, då känns det säkert skönt att få bekräftat på ett BMW forum att en BMW är det bättre alternativet? Det verkar vara 10-1 till BMWs fördel i allt förutom ekonomi.

Eller varför inte köpa en Corre igen? Tyskt, överlägsen desigt, kvalitet och allt annat som är bra på tyska bilar. Du gillade ju din?

Fan, jag borde gå ut och pissa på min bil igen, glömt att göra det igår.
Hehe, ja varför inte corrado igen? Mycket fina bilar!
Nu var inte detta ett köpråd, då jag vet vad jag gillar.
Jag har bett två av mina kompisar som är reggade på 200sx.nu att ställa en liknande fråga där men till 200sx fördel, men det verkar som om dom inte vågar.
Frågar man på zatzy där dumpventil är bättre än motorsport historik så får man inte heller ett så vettigt svar.
Jag ville veta vad det är som får folk att köpa en dyr, gammal sportbil framför an billig, mer trimvänlig och lite nyare japansk 'sportbil', om man nu kan kalla den det.

Men visst är det skönt att du offra din autopower oskuld i min tråd :)

MVH Johan
320-325
M3 e30 är ju ett samlar objekt där av priset troligen

en nissan 200 sx är ju inte ett samlar objekt utan en vanlig lätt trimmad japanare ( till en viss gräns) som är i bruk om man säger så. jag själv kör en Toyota celica gti som vinter bil ..ganska rolig bil men kommer aldrig att bli att smalar ex med ett högt penning värde.. lika så är det me 200 an´´ tyvärr

M3 E30 är ju en MKT ovanlig grym bil me historia ..att köpa en sån är som att köpa en känd tavla som nån känd målare har målat ..alltså du betalar ju överpris om man jämnför me andra tavlor som inte är målade av en känd målare ..
sen så beror det oftast på nåt sätt varför tavlan är känd ..ex extremt duktig konstnär .. m.m..

likaså kan man väl säga lita att det är me E30 M3 ..
jag har svårt att förstå mej på konst .. men det är lättare att förstå nu när man tänker på M3 E30 ...

så har illafall jag uppfattat det ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.