|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss köpt min bil och strålkastarspolningen fungerar inte. Bilen är svensksåld och det står i instr. boken att de skall spola strålkastarna var5:e gång man spolar vindrutan. Jag har läst lite inlägg här på forumet och det verkar som om en del kopplar bort denna funktion. Om nu ägaren innan har gjort detta, vart kopplar jag då ihop dem igen och vart sitter säkringen till dem (står bara på tyska). Vad skulle det annars kunna vara? pumpen? Mitt första inlägg, tack i förhand för hjälpen /Dennis | |
TobbeBMW |
tippar att pumpen är lossad samt hålet pluggat i spolarbehållaren. Kolla där så ser du om det sitter en "tom" plats. så var det på min iaf. Men den spolar varje gång man spolar rutan, om man håller inne spaken tillräckligt länge. |
|
Hej! Tack för svaret, kan förmodligen vara så, det såg så ut när jag tittade häromdagen, skall genast titta efter. /Dennis |
|
|
använder man intensivsrengöringsautomatiken så surrar pumpen till lyktspolningen varje gång. automatiken har du om vindrutetorkarspaksknoppen går att trycka mot ratten som en tryckknapp (phew, det blev långa ord här) Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
| Tyvärr har jag inte den funktionen på den här bilen, har haft den på tidigare. Jag har nu satt tillbaka pumpen (behållaren var pluggad och sladden var bortkopplad) och kopplat in den. Jag startade bilen och satt mig i och slade rutan 5- 6 gånger irad med under den tiden så kom det inget på strålkastarna i vart fall. jag skall se om det fungerar bättre när jagåker till jobbet i morgon. Tack för hjälpen hittills! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.