|
|
|
|---|---|
patrik w |
Är det någon som slipat ner fälgarna å putsat med autosol å sedan klarlackat dem? -::Polto öljy = Bra och billigt::- |
|
Läste om en som gjorde så på sina 17" fälgar till en Volvo.Han slipade ner och sen putsade upp för hand det tog 4 veckor.Även sett fälgarna i verklighet på en bilutställning det såg grymt snyggt ut man kunde spegla sig i dom.Men det finns väl sådana som lackar krom tror jag...mvh dutta |
|
|
Hallå. Jag håller precis på med att slipa ett par [1000 Miglia - Emotion - 18"] ner till bara metallen, har hållit på i flera veckor (lite då och då) och det är j*vligt jobbigt ska jag bara säga. Men snart är en fälg klar. och det ser välldigt snyggt ut tycker jag. Jag har fotograferat före-bilder, så snart kanske det kan bli lite efter-bilder. /Richard |
|
patrik w |
ja håller på lite på baksidan å kollar hur de blir .. jag började med rätt så grovt våtslippapper .. ja började med 100 sedan 600 å sedan 1200 .. kan vi inte få se nå bilder ?ska du klarlacka dem själv eller ? -::Polto öljy = Bra och billigt::- |
|
Hallå igen. Nu har jag lagt upp lite bilder, fast jag tycker att det ser mycket bättre ut i verkligheten... men ändå... Jag får kanske fotografera det igen någon gång i dagsljus? Men här är bilderna sålänge. Länk /Richard |
|
|
Hallå igen. Nu har jag lagt upp lite bilder, fast jag tycker att det ser mycket bättre ut i verkligheten... men ändå... Jag får kanske fotografera det igen någon gång i dagsljus? Men här är bilderna sålänge. Länk /Richard |
|
|
Richard-Lundqvist: Det där ser väl ganska bra ut, fast jag tror du kan få en mycket bättre yta genom att polera mer. Det ser ut som du har mycket sliprepor kvar...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
patrik w |
Länk så kan dom bli !!väldigt fina =) -::Polto öljy = Bra och billigt::- |
|
Hallå igen... Om någon är intresserad så har jag tagit lite nya bilder på mina fälgar... i mycket mycket bättre ljus... Länk /Richard |
|
Reven |
hej, kan ni berätta steg för steg vad man ska använda? vore kanon! dom blir ju väldigt läckra dina fälgar lundqvist ///Jocke |
|
hej. så som jag gjorde... (det är antagligen mycket lättare med en sand-bläster, skulle jag tro.) Steg 1: En roterande stålborste på borrmaskinen. (Det blir välldigt grovt slipat men lacken försvinner lätt) Steg 2: Ett roterande sandpapper på borrmaskinen (olika grova) då blir det ganska fint. Steg 3: En roterande borste på borrmaskinen + slipmedel (då putsar man ganska grovt) Steg 4: Slipa för hand med olika sandpapper tills armarna trillar av. Steg 5: Autosol, Autosol, Autosol... putsa, putsa, putsa... bl.a med en roterande duk på borrmaskinen... De va så jag gjorde... (fast inte nödvändigtvis i den ordningen) j*vla massa jobb... men de kanske var värt besväret. men jag har ju tre fälgar kvar + att den på bilderna inte är klar. *suck* /Richard |
|
Reven |
ojoj! det lät som mycket jobb, men helt klart värt det. får bli projekt till sommaren, måste ha några schyssta fälgar att slipa på först. hade du tänkt att klarlacka sen eller bara hålla god puts på fälgarna? ///Jocke |
|
Tips: Köp ett färgborttagningsmedel, BUMS fanns det iaf förut, men det är nog ersatt av nåt miljövänligare :) Kolla på närmaste färghandlare. Tar ett par tre behandlingar innan lacken släpper. Gjorde ett par JP MK17 eller vad dom hette (ganska bred kant) och då BUMSade jag bort klarlacken så man slipper en massa sliprepor att polera bort och sen var det bara att putsa (länge) med autosol och dj**lar vilken glans det blev! |
|
patrik w |
318ST ---> de är juh ett bra alternativ då man inte kommer åt så bra, iaf på mina fälgar! -::Polto öljy = Bra och billigt::- |
|
Sitter verkligen klarlack kvar på polerade fälgar??? Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
För lackbortagning måste ju kemisk el. bläster vara lämpligast! Men sen bör man gå på med polerskiva o polervax! Börjar ni med Autosol får ni ju gno så armarna trillar av, som någon uttryckte det! Köp ett "lump-skive" kit med 2 sorters vax, fin o grov, Autosol kan man använda när det är färdigt, men det bästa är att vaxet får vara kvar.....om man nu inte ska klarlacka?? |
|
|
För lackbortagning måste ju kemisk el. bläster vara lämpligast! Men sen bör man gå på med polerskiva o polervax! Börjar ni med Autosol får ni ju gno så armarna trillar av, som någon uttryckte det! Köp ett "lump-skive" kit med 2 sorters vax, fin o grov, Autosol kan man använda när det är färdigt, men det bästa är att vaxet får vara kvar.....om man nu inte ska klarlacka?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.