|
|
|
|---|---|
|
Vad skulle ni välja? En Alpina B6 2,8 motor på 216hk eller en M3 motor på 195 hk i en M3 -87a?? En M motor är ju alltid en M motor....men det är ju go sång i 6an...=) Alpinan är ju lite lite snabbare än vad M3an är man det är ju inte mycke..men sen finns det ju mer trim till s14 motorerna oxå.. Hur skulle ni ha gjort? Mvh Jocke www.frid.cc | |
|
Jag skulle vilja sticka ut hakan och säga att S14 sjunger fint den med! //Magnus |
|
|
Det gör den säkert...har inte fått nöjet att prova nångång=( har inte hört nån M3a vid fullt öppna spjäll...men det är ju en M så det är klart att den låter rart...=) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
Välj 6:an. CS |
|
|
M3 låter härligt man vår gåshud helt underbar om det är ett fint ex |
|
|
Alpina motorn. För 6:ans sång och vridet maestro. Lycka till i valet |
|
| Välj M3 motorn. B6 3,5 motorn ska det avra om det ska bli riktigt kul. | |
|
S14 för ljudet och balansen... ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Helst M5 3,6 eller 3,8 motorn.. - G - |
|
|
Står det mellan just B6 2,8 och S14 2,3. Så är inte valet svårt i min värld i alla fall. Har kört en del M3 och ljudet känns brutalt och riktigt elakt. Man blir chockad varje gång att denna lilla snälla motor kan ge ifrån sig ett så ursinnigt vrååååål. Men det kan den. Och med en så liten och behändig motor så blir ju inte viktfördelningen lidande heller. MVH Morgan. Länk |
|
| Ladda hem den här snutten Länk sen kommer du inte fundera många sekunder vilken maskin du inte ska välja. | |
|
Pelle: En gammal favorit!!! :))) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
mmmmmmm....... Jag vill också ha en E30 med s14 och då självklart ett 320is... Snacka om en riktigt sleeper? Är det stor prestanda skillnad raktfram på m3 och 320is... när det svänger fattar jag ju att m3 är snabbare... --- Min E30: Länk |
|
|
Varför förstöra en balanserad bil med att slänga ner en blyklump där fram? Det är väl inget snack om att det skall vara en S14 i en M3 E30? Det vore ju som att slänga i en jänke-V8:a i en F1-bil för att jänke-V8:an har mer hästar på pappret... |
|
|
Valet är nog inte så svårt när man tänker efter..blir att låta m3 motorn sitta kvar..=) Pelle Persson: riktigt gott ljud...*gåshud*=) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.