|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är det någon som vet hur mycket olja som ryms i Alpina B3 3.0 -1994 Samt vilket oljefilter, tändstift, luftfilter som ska användas till den. Mvh Hawar | |
|
... Är det ingen som vet eller har tips ? // H |
|
|
Oljefiltret är nog samma som till 325. Luftfilter och tändstift kan vara olika från BMW. För mer info, kontakta BMW Åf imorgon... M V H Stephan |
|
| Vet du hur många liter olja jag behöver ? | |
|
Tyvärr inte exakt, men köp 5-6 liter. Tappa ur och börja med att fylla på 4 liter (dunk) och sen är det bara att ta ½ liter för ½ liter och sedan mäta på stickan. M V H Stephan |
|
|
M50-motorn (325 E36) ska ha 6,5 liter olja. /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
| Det är ju en 325 motor i grunden, men den är borrad till 3 liter | |
|
Står inte Oljevolymen i instruktionsboken? /Simon |
|
|
Hej simon_en Instruktionsboken är inte Alpina specifik, utan för 325 |
|
|
Nu har jag fått svar från BMW, jag faxade till 5 ställen och fick svar från ett ?! Synd att det inte står vem som faxet kom ifrån. För er som är intresserade är det dessa serviceartiklar det ska vara: *Oljefilter Artnr: 11421730389 - 115:- *Tändstift Artnr: 12129063428 - 72:-/st *Luftfilter Artnr: 13721730946 - 179:- *Motorolja (Castrol TWS) - 186:-/litern *Bakaxelolja Artnr: 83229401788 - 136:- (Diffad) *Bromsolja Artnr: 83130139895 - 30:-/st Är det någon som kan förklara vad som menas med "Diffad" Mvh Hawar |
|
|
tappar bilen grepp på drivandehjulet så kör den över mer kraft till andra sidan med mer grepp och matar ur kraften där Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Med diffad menas att om bakaxeln har diffbroms så ska det vara en särskild sorts olja. /// Bavarian Motor Works \\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.