AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
762

325 ix

Kj
23
Kjell T
316i M40 1989
R 100/7 1978
Jag undrar om 325 ix brukar dras med några speciella svagheter som inte de vanliga bakhjulsdrivna modellerna har. Finns det någon som har erfarenhet eller kunskap från annat håll och vill berätta ?

Kjell T
Den extra drivningen skall vara tämligen skottsäker, med ett undantag för främre drivaxlarna, framförallt om bilen är sänkt för mycket.

Kul som attan att sladda runt i snön ;) Det går ruskigt fort,

Registrera dig på The 325iX registry (Länk ) så får du tillgång till en massa information i deras newsletters.

Finns också en diskussionsgrupp på
Länk
Aldric
Nu har jag inte haft min iX så speciellt länge, men känslan man får när man kör är lite nuke-proof, det vore ju synd att säga att en bil från 87 alltid får den allra ömmaste behandligen ... ;)

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
Kj
23
Kjell T
316i M40 1989
R 100/7 1978
Min tanke var egentligen att kombinera en 324 td och en 325 ix så att det skulle bli en 324tdx. Det borde inte vara helt omöjligt med lite ombyggnad, eftersom det är samma oljetrågspacknnig på de båda. Nu har jag inte någon av bilarna ännu , men det kanske dyker upp något lämpligt(a) objekt i framtiden. Jag vågar nog inta ge mig på frun 316i och börja bygga om den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.