|
|
|
|---|---|
|
Hej har en Fin M3 limo 95 med snart 11000 mil på mätaren. Skinn trä ac stora datorn med mera.import 98 fulldok,fullservad , vad kan en sån vara värd till våren? | |
|
Om det rör sig om 3.0 så skulle gissa på ca 120-140kkr. Är det 3.2 (kom väl 96 har jag för mig men osäker) så ligger den nog runt 150 gissar jag på. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Jag tror nog snarare på ett pris mellan 100-120k, förutsatt att det är en 3.0:a. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
| Håller med Jens. | |
|
Jag hade fått för mig att Limmo versionen av M3 var mer eftertraktad än coupen pga färre tillverkade och större efterfrågan i andrahandsmarknaden? Den fick funktionen som "efterträdaren" till M5 E34 Touring/Sedan. M5 E39 dök ju först upp 99. Vet att detta har diskuterats i en tråd på M-forumet tidigare.... Kikade runt på M3:or Limmo själv i våras/somras och tyckte de var rysligt svåra att finna på hemmaplan. Kändes som att det gick 9 coupeer på varje sedan. De få som väl fanns hos handlare var alla något dyrare än motsvarande coupe. Men jag kan ha fel i min värdering, om den värderas som en coupe är jag beredd att lägga mig kring "JN"s värdering, dock tycker jag att den inte bör släppas alltför nära 100-strecket om skicket och skötseln är som den skall. Jag tror med tålamod och "rätt" köpare (och om den är Daytona Violett som är en mycket populär färg på M3) så skall det nog gå att kränga den för ca 120kkr mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
| Jag skulle nog säga tvärtom om färgen. Varannan M3:a verkar ju vara daytonaviolett. En sådan skulle jag aldrig befatta mig med men de kanske är populära? Jag trodde inte att dom var det... | |
|
Anders: Personligen håller jag fullständigt med dig vad gäller Daytona Violett, dock har jag märkt på forumet att många verkar gillar denna nyans på äldre M-bilar, i synnerhet E34 och E36:or...smaken är ju som sagt en delad historia. Dock tycker jag man ser betydligt fler gula (huga!!) och avusblå:a E36 M3...men det var ju inte vad denna tråd skulle handla om :) mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Gula har jag samma personliga uppfattning om, dock verkar dom inte lika vanliga. Men det var som sagt det faktum att jag TROR att den lila snarare är något lägre värderad men jag kan ju ha fel. |
|
|
Beträffande M3 limmons värde i förhållande till coupén så är min erfarenhet att den står i lägre el. lika kurs som coupén. Har själv varit ute efter en m3 3.2 och har då noterat att de billigaste bilarna nästan alltid är limmos. Antagligen mkt dålig efterfrågan efter M3 limmos, eftersom de som sagt är ovanligare och därmed borde vara dyrare än coupén om efterfrågan efter de båda modellerna var likvärdig. Kan iofs bara relatera till mig själv som köpte min tredje 3.0 M3:a coupé istället för en 3.2:a limmo som jag också kunde haft råd med, detta endast därför att jag absolut inte vill ha en limmo. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
jens: Nyfiken på varför du bytt M3 E36 3ggr? var det fel på dom eller? mvh |
|
|
Inte direkt, olika omständigheter såsom t.ex ojämn ekonomi, jag började studera i höstas o trodde då att min ekonomi skulle rasa men jag har fått en del inkomster jag inte räknat med då vilket gav mig utrymme till en m3:a igen. Letade faktiskt efter en 325/328 nu senast men alla exemplar som hade den utrustning o var i det skick jag önskade kostade nästan som en m3:a så jag kunde inte låta bli att köpa en igen. Sedan så gillar jag att byta bilar också, har väl haft runt 40 olika bilar. Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
ok, var bara lite nyfiken. byta bilar är kul!! |
|
735 |
Är nog lite mer optimist vad gäller värderingen om du har en orginal bil med bra dok så skulle ja gissa på iaf 135-145. Vad säger simonen måntro? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.