AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
955

Mätarfusk på denna cab?..

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kollade (Bytbil) på en 325 cab -95:a på Sellmans Bil AB, Tallåsen , 12000 mil står det på annonsen. OK, tänkte jag och loggade in på Vägverkets hemsida, slog in reg.numret och fick fram att bilen för ett halvår sedan redan gått 136164 km (senaste besiktning).
Svårförklarligt, har inte talat med firman, dock - det kan ju röra sig om stavfel...

BMW CS #5221
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sani,
När jag i somras var ute efter en cab så hittade jag denna annonsen. Eftersom min svärfar har landställe just i tallåsen så bad jag honom åka förbi och kolla på denna. Tror att vid detta tillfälle så ville säljaren ha nånstans runt 150´ !! Min svärfar beskrev skicket som "några små bucklor och skinnet ser inte särskilt roligt ut".
Verkar vara svårsåld hur som helst..
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Verkar vara märkligt förfarande bara att skruva den så lite tillbaka, när de ändå skruvar.
Min poäng är: Om man skall förstöra historiken på en bil så skall det ju vara för att öka värdet genom att ta bort rätt många mil.
Visst vi vet inte hur mycket den rullat det senaste halvåret men säg 1500mil, då är den skruvad tillbaka c:a 3000mil. Ingen större värdeförändring. (om den inte hade tvivelaktig historik redan innan.)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Anders S.;

Tack, det räcker för att jag inte ska åka o kolla på den (tillsammans med "mätar-fusket")

Hubbe325;

du har en poäng - man borde inte skruva tillbaka en så pass gammal bil alls, inte innan den gått typ 19999 mil eller så...
Den har kanske provkörts i 3000 mil sedan annonsen infördes?:-)

BMW CS #5221
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.