|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Pedalen blir stum efter 5-15 trampningar, den sjunker inte när den blivit stum! | |
| Glömde att servostyrningen fungerar perfekt. | |
|
Sjunker inte? 2004-01-16 23:58 skrev du att den sjunker, men det kanske var innan bombbyte? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
erikw: det var innan han bytte bomb Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
Fast igår 12:52 skrev Yoko ”Bromsarna tar bra, men sjunker vid konstant tryck”. Eftersom den bara verkar sjunka innan pedalen blivit stum tror jag INTE på huvudbromscylindern. Hade det varit den, skulle väl den sjunka även efter trycket är borta, om än mycket långsammare? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Alltså, för att klargöra den sjunker inte när motorn är av, så fort jag startar motorn och servon sätter i sjunker den! | |
|
Men sjunker den med avstängd motor, innan du har pumpat de 5-15 gångerna?? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Jag vet att jag skrev innan byte av bomben att pedalen sjunk, när motorn var av, det har blivit bättre nu. Men nu håller den trycket så länge motorn är av, så fort jag startar släpper den trycket och pedalen sjunker mot botten. | |
| Den håller de 5-10 ggr. innan den blir helt stum! | |
|
Då tror jag som din BMW-mekaniker, att det är regulatorn som är kass. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för hjälpen alla så länge, jag tror på regulatorn med, troligtvis dyr sak!! |
|
|
Den borde gå att få för en struntsumma på skroten. Kan vara värt att prova, även om man riskera att få en dålig. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Regulatorn kostar 449 USD (hick!) på Länk , artikelnummer är 34 33 1 153 303. E28 med M30-motorer har samma regluator, dessa bör vara lättare att hitta på skroten. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag har en sådan regulator till bmw730 1988 liggandes , den är komplett med bomb men bomben är halvdålig så bromstryckslampan blinkar till ibland vid panikbromsning. den är till salu. |
|
|
Jag har en sådan regulator till bmw730 1988 liggandes , den är komplett med bomb men bomben är halvdålig så bromstryckslampan blinkar till ibland vid panikbromsning. den är till salu. |
|
|
Hej wadel, jag har ju en ny bomb, såjag är naturligtvis intresserad. Du kan väl mejla mig pris osv. om du vill sälja. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.