|
|
|
|---|---|
|
Tjohej... Jag undrar om någon vet vad det är för färgkod på bmw 325 från 93? I regbeviset står det bara blå, vilket är helt knasigt. Tänkte köpa lite färg och fixa rost vid en skärmkant... Skickar en länk till en bild på bilen... Länk DAMiEN =============== Inquam Damno Tu | |
|
Länken verkar inte funka :( Men färgen (och kanske koden) ska stå på ett av fjäderbenen, eller någon annanstans i motorrummet, om bilen inte är omlackad där. Annars kan du med hjälp av ditt chassie/VIN-nummer åka eller ringa till din BMW-återförsäljare så ger de dig namn och kod till färgen. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Jag skickade mail till BMW innan och de har inte hört av sig ännu (ca en månad sedan...) så jag blev skeptisk. Nåja, försöker igen... Konstigt att länken inte funkade. Min server måste vara lite skum... Skall åtgärdas ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
Aldric |
Technoviolett heter väl den .. men koden vete bubblan. Snygg som attans är den iaf :) "Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar" |
| om det är techno violett är koden 299 | |
|
Tackar Aldric, tycker också den är fin ;)... Roligt att ha någon färg som ALLA andra inte har iaf ;)... Tack för svaren också. Skickade chassinr till BMW och skall se om jag får svar denna gången. Annars går jag på technoviolett och hoppas på det bästa ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Techno violett e det inte för det är det på min bil. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Ser mer ut som Topazblau om man kollar på den här sidan Länk // CB. Sen kan ju ljus en massa annat förvränga en hel del, kolla i motorrummet // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Damien: Den e ju rätt lik Adrian:s M3:a som är Avusblå Länk // CB. Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk |
|
|
Är det inte Daytonaviolett då? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Nu när man tänker efter så stod det något i stil med somber... något... eller något som började på S iaf i motorrummet. Men ingen sifferkod. Rings a bell? Skall kolle i gen nästa gång man e nere i garaget... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Det stod nog sonderlack, och det stod nog pa vanster fjadertorn i motor rummet. Sitter vid en dator i Spanien darfor inga aao... :) |
|
|
Sonderlack betyder väl speciallack!? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Ja, just det ja. Det var vad det stod. Men är det färgkoden eller annat trams? För jag har för mig att jag TRODDE att det var färgkoden en gång och när jag skulle in i en affär och kolla i "färgpärmen" så fanns MASSA färger, men inte sonderlack... Så jag förmodade att det var något annat... eller? DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Speciallack? Jaja, det förklarar att man intehittade det i pärmen. Jaja, då är det nog bara BMW som kan hjälpa en då... Tack för alla hjälpsamma svar dock ;) DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Ja BMW borde ha färgkoden till din bil. Gå in till närmsta handlare med chassinummer så borde de hjälpa dig tycker jag. Det borde de ju göra på mail också men det verkar du ju inte ha så stor framgång med :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
BMW sa att de får skicka en förfrågan till Tyskland och förmodligen måste lackstift etc. beställas därifrån ;) Jag hör av mig med slutet på historian... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Grabbar, är ni färgblinda? ;-) Läcker färg måste jag säga, nu fick jag länken att funka! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
montrealblau är de.. tror jag --- King of the road |
|
|
Nu har jag fått svar från BMW i Tyskland. Veilchenblau heter färgen. Ett lackstift sades kosta runt 120:-... Är deta samma pris som "vanliga" bmw's färger? DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.