|
|
|
|---|---|
| Jag funderar på att utrusta min bil med en uppsättning 18 tums Rondell 63 eller möjligen Ace Targa. Är någon som har erfarenhet av dessa fälgars kvalitet och finish? | |
|
Jag köpte en uppsättning rodell (tror det var mod. 63 *M-contur* ) och finishen är faktiskt riktigt bra. Vid en balansering ,då jag haft fälgarna en säsong, upptäcktes att höger bakfälg var lite skev, men inget som kändes efter uppbalancering. Men det kan mkt väl varit till följd av lite vild körning. Jag har inget att klaga på ang. Rondells kvalitet, men se till att balancera dem direkt, så en fackman kan intyga om de är skeva vid leverans, det är mitt tips, lycka till, MVH Philip |
|
|
Jag utgår ifrån att man, som med allt annat, får vad man betalar för! Helst skulle jag vilja ha Breyton Magic men är kvalitetsskillnaden lika stor som prisskillnaden? mvh Stefan |
|
| sådär går inte att jämföra med riktiga kvalitetsfälgar tex OZ eller BBS. Kompisar till mig har haft balanseringsploblem varav det aldrig försvann på en bakfälg. Dom är oxå ganska tunga och mjuka i godset. Har man en M-bil eller annan prestanda bil som ställer lite högre krav skull jag inte köpa rondellfälgar, men har man en tex en 520i eller nått så tycker jag att det är ett billigt sätt att lyfta bilens utseende | |
|
Det verkar med andra ord som man ska satsa på kvalitetsfälgar. Hur är det med kvaliteten på BMW:s orginalfälgar? Kan tänka mig Radial 32 Briliant Line - klassiskt och sportigt! /Stefan |
|
|
Stefan ! Om du vill ha en uppsättning riktigt fräscha fälgar så har jag 4st Hartge 8,5*18 med 235/40-18 fram & 265/35-18 bak i kalas skick. En mycket elegant å snygg högkvalitets fälg som inte är så vanlig ! När du älskar att köra !!! |
|
|
Hej Biffen , Låter mycket intressant.... maila mig gärna om pris Mvh Dexx |
|
jovi01 |
Tjena ! Jag tycker att det är lite lustigt att folk som inte har eller har haft Rondell fälgar kan uttala sig om kvaliten på dessa fälgar. Jag säljer själv Rondellfälgar och har aldrig själv haft problem med de som jag har och har haft på min bil (525:a). Jag har aldrig heller fått några reklamationer från mina kunder, och jag har sålt till folk som har M5:or !! Rondell är även ISO certifierade och deras fälgar genomgår tester som alla andra, det är bara att gå in på rondell.de för att läsa mera !! |
|
Jag har Rondell-fälgar som jag är mycket nöjd med! Min kompis har Rondell på både vintern och sommaren (olika dimension = olika fälgar) och han har inte heller haft några problem. Mvh / Micke R Vita Grenrör - Röda Ändrör! |
|
|
Samma här. FP |
|
|
behöver juh inte vara DÅLIG kvalitet, bara för att det e sämre än BBS typ. men som med allt annat , man får vad man betalar för... vet av erfarenhet att RH inte tål samma påfrestning som BMW original iallafall... och om nu kopior (billiga fälgar) hade varit lika bra, varför använder men inte dom som originalfälgar då?!? mvh Danne PS - sen finns det juh 1a o 2a sortering av allt, 2a sortering oftast som snedimport... 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
|
Kanske för att BMW vill tjäna mera pengar genom att se till att "deras" fälgar inte säljs under annat namn. Vad vet vi om varifrån alla fälgar som BMW har, kommer ifrån? Att de tillverkar dom själv? Knappast. Tvivelaktigt med olika sortering på en säkerhetsdetalj som fälgar, hoppas inte det iaf. Tror inte t.ex Rondell (där mina fälgar är köpta, "direktimporterade" om man så vill) skulle vilja riskera att en B-kvalitet kommer ut och förstör ryktet. FP |
|
| När kommer Rondell med dimensioner i 19"? | |
|
folke vad jag vet, så för nåt år sedan så stod det om BMW:s originalfälgar 'made by BBS' så det kan juh förklara en del... men som sagt, vid normal körning tror jag inte att det finns nån fälg som e dålig, men juh mer man frestar, juh tåligare bör dom vara. sen spelar juh vikten en stor roll... juh lättare fälg, ju bättre. annars hade dom juh inte tillverkat magnesiumfälgar istället för alu. tror tyvärr att andrasortering av allt förekommer, fast inte säkert att det e så uppenbart som att det e nåt större fel på dom. o det e nog bara på lite dyrare märken som det gör nåt på priset. hur kommer det sig annars att tex gummihuset o div andra företag kan sälja för halva priset? missförstå mig inte nu - jag ser inget fel i o köpa billigt!! e själv smålänning =) o det lär juh inte vara farligt o köra med dessa fälgar. mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
|
Jo det är sant. Tror att BMW själv skriver BBS om just dessa, iaf i äldre broschyrer. Men dom har ju en massa fälgar som definitivt inte är BBS. Inte vet jag vem som är tillverkaren. Sant att det är bra med lätta fälgar, man borde aldrig ha köpt 17". Snyggt, visst men sämre komfort. På tal om låg vikt, hade turen att komma över en sats 15" BMW original vinterfälgar, ser ut som svarta stålfälgar men är aluminium. De kompletta vinterhjulen med 65-profil väger MYCKET mindre än sommarhjulen. FP |
|
|
Folke: Jag har oxå sådana fälgar till min. Är dom lite unika eller? Alltså lika som dina vinterdäck. Sommardäcken ligger på något som förra ägaren kallade "Turbinfälgar" 16". Liknar Alpna men det tror jag inte att det är. Snackade med en kille på verkstan och han kallade dom för "Turbofälgar". Vad ska man tro? Vad är det på riktigt? Någon som vet? /Nybliven BMW-ägare 01-11-17 Mvh. Micke Olsson |
|
|
folke tycker du att komforten blev så mycke sämre pga 17tummare?? tycker personligen att det var skönt o få på vinterdäcken (17") med 45 profil, efter o ha kört med 18tum o 35profil i somras. till våren blir det 20" med 35profil igen. dock ingen sänkning... på tal om dina vinterfälgar, e det inte nåt liknande som BMW har som reservhjul? nå form av alufälg som ser ut som plåtisar? tror jag har det iallafall.. mvh Danne 390Nm - oljebrännare! väntar på våren = 20" fälgarna på, nu 'bara' 17" vinterdäck... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.