|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej manz.Lämnade in bilen utan problem i tisdags på FB malmös plåt o lackverkstad.Får besked om att bilen troligen blir färdig på torsdag.Ok tänkte ja.Dagen efter ringer FB plåt o jag tror självklart att bilen är klar men icke....istället frågar någon därifrån ifall jag VERKLIGEN vill ha kvar vingen på bakluckan.Jag svarar "Eh ja?"jaha säger han då, "då får vi väl limma dit den.Det e inte mer med det" mmm..säger ja och samtalet avslutas.jag kan säga att jag blev rejält chockad över frågan!Klart som fan ja ska ha min vinge på min nya lucka med!Inte nog att man köpte en bil för 200000 som rostar!Skandal att bara fråga något sådant!Antagligen hoppades han på att ja skulle säga nej för att slippa göra det lilla "extra" jobbet.fan vet ja.Skulle iaf hämta den idag o de va en kille före mig som hade blitt bstueln på sina fälgar så han skulle hämta ut sin bil eller ngt.Vi stod båda 2 o väntade medans 2st bakom disken diskuterade en faktura i 10min.Efetr det gick den ena.sen tog det en liten stund för killen bakom disken o snacka med kunden före mig.Plötsligt ringer det i killen bakom diskens telefon.Trot eller ej men han sitter fantamig o babblar med någon chef ang en krockad X5a från tyskland i 20min!O då stod ändå en kund före mig som blivit avbruten!Både han o ja kokade o han sade när diskkillen gick "A jag börjar få för mycket dåliga erfarenheter av detta jävla stället" ja förstod han. Slutligen gick han fram till diskkillen o fick en lapp eller ngt medans diskkillen fortfarande babblade.Sedan hörde man vikken rivstart killen gjorde på gården av ilska.Slutligen blev det min tur men bara pga det råkade komma in en annan.Tack o lov!Vet att det varit mycket skriverier anf bmws egna verkstäder o anklagelser om personangrepp osv men ja tycker bara att det inte är mer än RÄTT att vi öppnar oss om sånt här!Jo,jag ska ringa till chefen på förenade.jag menar man går o handlar sig en ekslusiv bil för stora pengar,klart man ska ha bästa servicen med!Dom får ju leva upp till sitt rykte om kvalitet o service! Var tvungen o skriva av mig.Kommentera gärna BMW - i nöd och lust |
| Tyvärr är det så att de flesta blir bara förbannade och gnäller samt går därifrån..de som blir förbannade och ser till att chefer VD får veta hur det går till de är lätträknade | |
|
Var jobbet bra gjort då? BMWCS Syd #05392 Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. Länk |
|
Njuren |
Visst fan jobbet blev bra,va ja har sett hittils va mörkt såklart när ja fick den =) Tror inte de e ngt fel på Mekarna iaf! BMW - i nöd och lust |
|
Det var ju bra att jobbet blev bra gjort, men kolla allting i dagsljus, man vet aldrig. Har varit med om detta som du beskriver ett otal ggr. Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
| Njuren- ett tips är att personligen besöka Joakim Söderstöm och ta diskussionen med honom då han är VD för Förande Bil. Råkade ut för samma idiot när jag lämnade in min bil...ringde efter 2 dagar och sa att den va klar...stack dit för att hämta --ooop 4 av 5 saker som skulle åtgärdas hade inte gjorts! säger det till snubben som säger- fan här står ju på listan vad som är gjort- säger då tillbaka: res upp din röv från stolen, gå ut och kolla så skall du se...sticker direkt till Joakim och snackar med honom- 5dagar efteråt får jag bilen tillbaka, men åtgärder utöver skadan som GOODWILL samt ursäkt från snubben i fråga- de på plåt&lack har INGEN ANING OM VAD SERVICE INNEBÄR....tycker att i princip hela högen bör bytas ut... återkom gärna med svar från Joakim och ta med utskrift från forumet här... | |
|
Jag har bara bra erfarenhet av plåt o lack(FB), bra resultat har dock tagit lite lång tid ibland.. visserligen så har,nämner inga namn,vissa på det stället inte huvudet på rätt ställe.. och det är de flesta medvetna om.tycker dock att de borde överväga att anställa nytt folk därute! :D Killen som har hand om lacken driver egen lackfirma och hyr in sig hos förenade bil så de kan inte direkt ta ansvar för honom.. tack för mig! |
|
|
om du syftar på "lackansvarige" (skallig kort man i 40års åldern) så heter han Martin och är anställd av FB- det är ingen därute som "hyr in sig" och FB har ansvaret för alla anställda. Möjligen kan de vara så att FB skickar över uppdrag till en annan lackeringsfirma ute på Fosie Industriby men detta händer väldigt sällan och beror på "flaskhalsar" i arbetet. (inte direkt insatt hur detta överlåtelse går till dock...) |
|
Njuren |
Nysa: Ska kolla den imorgon,extremt noga nu iaf! Bakimi: Bulls eye!! Ska köra ditt exempel rätt av ist fö ringa,och utskriften var en satanens bra ide!Har ofta tänkt på länka alla diskussioner per mail direkt till BMW sveriges toppar! Rätt ska va rätt! BMW - i nöd och lust |
|
Hej Har blandade erfarenheter vad gäller FBs plåtverkstad. Fick stora rostskador på min baklucka, endast tre månader efter att garantin gått ut. Åkte in till dem och frågade mycket vänligt en av killarna där vad möjligheterna fanns till ev garantireparation, eller hur jag skulle gå vidare. Bilen är ju trots allt bara drygt 6 år. Blev i stället utskälld av honom (kille i 40 årsåldern med pott-frissa) för att jag ställt en sådan dum fråga "Äiidu ein dau ifftorr garantei teiden så ei dä inte veurt probläjm lingrä, deu äi ditt!! Suck, tänkte jag det var ju en variant att svara på min fråga. Killen snurrade sedan på stolen och återgick titta på dataskärmen. Kanske jag störde honom i hans surfande på sidor med vuxet material, vem vet? Som tur var kom en betydligt mer hjälpsam (och trevlig dessutom) kille fram och behagade kika på rosten samt gav mig en prisuppgift på ny lucka vilket gjorde att besöket kändes något bättre när jag väl körde där ifrån. Parantes: Dock tycker jag det är hutlöst att bmw skall ha 4000 spänn bara för att sprutlackera en baklucka, när andra lackfirmor (Fors i Dalby) tar under tusenlappen!!! mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
Njuren |
Vah!Skandal ju!.Asså ärligt talat.Du har en Bil som är endast 6år gammal o det står BMW på den!Klart som fan du ska ha ny luckejävel gratis!Kan ej fortfarande fatta hur nya BMW endast har 6 års rostskyddsgaranti?Fan alla japanare har ju 12år mercedes har 30år o BMW 6.....undrar hur en försäljare motiverar det asså.Ett tecken på att BMW inte har fått bukt ett av sina problem.skulle lätt sova lugnare om man fick lämna in bilen på återkallelse som kan hända än få rost i en skarv.Vem vet, kanske hittar bubblor o bruna fläckar om 2 år vid dörrarna?O då åker kanske ja med på en blåsning som Krille!Jag blir faktiskt nervös av att veta att bilen min har haft rostskador.Men jag älskar min bil så... BMW - i nöd och lust |
|
Jag kör inte till förenade bil en gång till efter att ha läst detta. Paulssons i Helsingborg är bättre, det är värt dom där 5 milen..! |
|
|
Njuren: Kan inte göra annat än att hålla med dig på alla punkter. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
okej bakmiki, det har kanske ändrats(enligt en närstående som jobbar på förenade bil så var det så innan), ber om ursäkt om ngn tog illa åt sig av mitt påstående :D håller fortf med om att de är under all kritik därute och att herr söderström borde göra ngt åt det! det bästa som sagts innan är självklart att gå till högsta ort med alla klagomål,då får man reda på om företaget verkligen står för service .. Har förresten hört att fors i dalby är mkt duktig på lack,ngn som vet vad han har för priser i allmänhet? och erfarenhet? |
|
|
Det är en oerhörd skandal att relativt nya BMW:ar rostar upp. Det borde vara av yttersta vikt av BMW att ta sitt fulla ansvar för detta istället för att agera arrogant. Använd konsumentens makt om inte BMW tar sitt fulla ansvar. Konsumentköplagen är sträng mot näringsidkare. Vad som förvånar mig är att motorpressen inte fått nys om BMW:s problem med rost. Nästan varenda E39 verkar drabbas av rost. Vad som förvånar mig ännu mer är att E39 har de mest nöjda ägarna i Sverige med tanke på de allvarliga bristerna i form av rost som modellen lider av. |
|
|
Aleks- ingen tog illa upp =) (skiter egentligen fulltständigt i hur de sköter arbetsfördelningen bara jag och alla andra blir rätt bemötta och arbetet blir bra) En annan firma som jag STARKT kan rek. när det gäller lackering är LackCenter på Fosie Industriby- de är 10ggn bättre än FB men tar OFTAST ej imot privatpersoner- är man dock snäll (bäst att vara bekant med dom) så tar de arbetet- fick en bakskärm lackerad av de på min gamla bil...ingen skilland trots att bilen va, vid den tiden ,10 år gammal och ej lackbehandlad på 5. |
|
| PS: NJUREN- det är bara til att stå på sig...ingen jävla FIAT man kör inte (ursäkter om någon tar illa vid sig pga jämförelsen) | |
Dragan525 |
Kanske lite fel nu att fråga, men vad kostar en sån M5 vinge? mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfämma! |
|
Håller med dig bakmiki! du vet ju också vem de här bakom disken vi pratar om är... så de kan lacka en bakskärm utan färgskillnad? då kanske man skulle ta en runda ditom då! |
|
|
Min touring rostar också sönder på bakluckan!!! Har inte kontaktat BMW änn, men måste göra det inom kort. Fan bilen är 5år! Haft rost sen 4års ålder. Ett ord beskriver detta: SKANDAL. Har de rostskydds teknik från 70-talet eller? |
|
|
En liten jämförelse: Min M5 är -92, saknar rost totalt, men Touringen -98, jadå här är hela underlisten på bakluckan en enda vacker brun färg! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.