AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.778

Parkerade på en sten imorrse!

Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
tja... dehär har väl inget o göra på forumet, ville bara skriva av mej lite..

gjorde en grymt idiotisk tabbe imorrse när ja skulle till jobbet. har en sten vid ena framhjulet ungefär.
va lite halvstressad o morgontrött som man alltid e.
tänkte inte på att de låg en sten där så ja ratta om o gav hyffsat me gas (halt så behövs för o komma iväg), så sa de bara "SKRAP" så stog ja still o kom ingenstans.

gick ut o kolla o visst, ja hade stenen i mitten på sparklådan under bilen.. kul kul..

därpå fick jag:
en framskärm som blivit mer eller mindre jätteskev.. den ligger ungefär 2-3cm utanför dörren. o e oval typ.
3st mindre bucklor i sparklådan, inget hål tack o lov.
och en sidokjol som inte alls sitter där den ska.

fan vilken bra start på dagen man fick då... tog mej 45 min att få loss bilen me hjälp av domkraft, jätte regel att häva bilen med o en massa arga ramsor!

*suck* blir inga fälgar denna månad heller =(
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Grattis! =)

Det är upp och ner i livet!?
Qu
326
Quibbles
318i E30 -90
635Csi E24 -83
det är vid sådana tillfällen hårda män FÅR gråta :)
¨"det är vid sådana tillfällen hårda män FÅR gråta :)"
haha kan inget annat än imstämma
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Vet hur det känns! Skulle polera bilen en dag i vårt garage, drog rakt in i sockeln på grunden och vips hade jag ett stort hål i oljetråget!..

Man kan bli ganska sur, ja!

Lider med dig!
Hade haft min i en månad typ när jag skulle från jobbet och körde in passagerarsidan i en låg betongklump jag med. Man blir hyffsat irreterad på sig själv. Jag hade ändå hyffsad tur så det blev inte så farligt. Men självrisken har man ju kunnat gjort nå roligare för!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
jo inte bev man glad inte...
men som tur e så ser man de knappt om man inte vet om de...
men när plånboken tillåter så ska den in till plåtnissen =(
kola stenen lite senare... de va nästan 3dm från stenen ner till backen... =(
Ivarsch
Är stenen hemma på nån parkering alltså?
För då skulle jag hämta storsläggan och nån huggmejsel och hamra bort skiten! Samtidigt kan man ju passa på att ta ut lite aggressioner med! :-)
To
170
Tommy.N
Alpina B6 (3,5) -86
2x325i -88
325E -87
316 -82
525ix -92
Dynamita den jäveln...
usch. jobbigt sånt där.

påminner mig om när jag var ute och körde och fick punktering. Lagom sönderdeppad stannade jag och bytte till reservhjulet. När jag förbannad och svärande sedan skulle lyfta upp däcket med punkan så ryckte jag väl till lite för hårt och fick ryggskott i en vecka.

Den dagen var INTE en av mina bästa...
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Otur: i sommras skulle jag parkera bilen hos en polare. det låg en ca 30 cm avsågad regel på parkering. Så jag brydde väl mig inte så mycket om den. men tror ni inte jag råkade köra på den med ena hjulet så den på nått konstigt sätt reste sig av att jag rullade på med hjulet så den lyftes i ena kanten samtidigt som jag körde framåt och lyfte upp bilen till följd av att jag tryckte upp skärmen 10 cm i underkant. såg jäkligt konstigt ut.. precis som om man hade pallat upp bilen med den fast under skärmen.

Som tur var gick det att knacka till igen med lite försiktighet o tålamod så nu syns det inte mer än att det bleb ett litet veck ut mot hjulhuset,

Ste
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
skönt att man inte är ensam om att göra korkade tabbar
=)
kan man "kräva" av hyresvärden (privat) att han tar bort stenen? fler som vart på den såg ja...
man vet ju iof att den finns där men när man e trött i stressad tänker man inte på de.
D-diddy
Toiny: Frågar man ingen så är det ingen som säger nej. jag skulle ta bort/flytta skiten själv. (såvida den inte är enorm)
Det är väll ingen som skulle sakna en sten på en parkeringsplats?
Ifrågasätter hyresvärden det så kan du ju bara säga att den redan kostat dig tiotusentals kronor och om han har en bra anledning till att den ska ligga kvar, så vill du ha en annan parkeringsplats. Jag avskyr när dom "dekorerar" med lagomt stora saker som man inte ser innifrån en bil.
Dafvid

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.