AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
806

Har jag MK II eller MK III ?

Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Servade 540:in på Rutgerssons i Uddevalla i Tisdags. Jag hade begärt att navin skulle uppdateras till split screen (Har wide screenskärmen och bilen är en -01.) men fick svaret att det inte går. Jag har enl. pkt. 15 i bifogad länk Länk
fått fram SW 3-1/31 vilket skulle tyda på en MK III. Verkstaden körde en diagnos/identifiering och kom fram till :
Navigationssystem 2
Delnummer: 6908529
Hardwarenummer: 10
Softwarenummer: 31
Diagnosindex: 04
Kodningsindex: 04
Busindex: 09
Tillverkningsdatum: 35/99
Leverantör Philips
Vad skall man tro ? Går den inte att uppdatera och är det en MK II eller III ?

Mvh Kentx
SW *3*-1/31 betyder den första trean att du har en MKIII navi.

Tyvärr så kan inte ens BMW's generalagent i Sverige (Förenade Bil i Malmö) allt om vad som funkar med vad när det gäller dessa saker.

Har själv uppgraderat min MKIII navi (med lilla skärmen) till splitscreen och det är helt enkelt lysande bra. Detta gjorde jag själv med hjälp av en kunnig forumvän.

Det finns några navifantomer på forumet och de kan ju bekräfta ovanstående.

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
jo de ska gå, bmw har en cd som mann ska annvända vid installation.

Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Om man kan få verkstaden att förstå att det går att uppdatera, vad är ett normalt pris ? Dom pratade på ca: 1200 :-

Mvh Kentx
Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Har nu gjort en uppdatering med en nedladdad skiva (CD 18) samt bekräftat med key CD:n. Fungerarade utmärkt ! Det blev även split screen som BMW sade att det inte skulle gå. Uppgraderingen gick från SW 3 - 1/31 till SW 3 - 1/40.
Nu ska vi se om vi kan hitta en ännu nyare skiva!!!!!

Mvh Kentx
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
seru de va väl de ja viste.

Du skall kunna hitta V.22 men den största förändringen är till V.20 vilken är helt OK.
Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Fick låna CD 20 idag. Uppgraderingen gick upp till 1/60. Någon key CD behövdes inte. Ingen skillnad på lay out eller finesser. Allting går bara så mycket fortare.

Mvh Kentx
Korrekt Kentx det är hastigheten både när det gäller beräkning av färdväg men mest när man letar en adress.

V.21 och V.22 är ännu mindre i diff men kan kanske vara värt jobbet, jag har inte gjort det iallafall.

Splitscreen är helt enkelt lysande, trots liten skärm, rösten blev dock, i mitt tycke, definitivt sämre vid uppgraderingen.
Ke
122
Kentx

335d Coupé -08
Ja. Rösten blev lite "raspig" redan med CD 18. Men hasigheten på 1/40-verisionen var nästan besvärande trög jämfört med nuvarande uppgradering. Helt klart värt en uppgradering för er som har verision 1/40!!!

Mvh Kentx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.