|
|
|
|---|---|
| Undrar vad det finns för erfarenheter om fälgar till touringen 530 -01? I BMW's katalog finns det inga 18" som verkar passa kombin. Är det så? eller går det att klämma dit lite fetare sulor, t.ex. M5 fälgarna? | |
|
Jag åker AC Schnitzer 8.5x18" med 245:or runtom. Mina erfarenheter är positiva. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
| choden: Jag har nya M5 fälgarna på min Touring alltså 245 fram och 275 bak. Det fungerar utmärkt eftersom jag har nivåreglering, men det är inte lagligt. Tilläggas kan ju också att det INTE sticker utanför karrosen och det är ett ruskigt bra grepp i bilen. | |
| Ok, då ska jag skaffa sådanna. Skrev precis på kontraktet på en 530iA touring (med nivåreglering) | |
|
Bara av nyfikenhet, vad händer med greppet om det blir lite vatten på vägen? Jag åker runt på 225/40/18 och nog kan det kännas i vissa vattenpölar (jo det är fortfarande tillräckligt mönsterdjup men inte så extremt mycket mer). 275 bak låter ju abnormt brett ;) kan du upplysa mig lite hur det känns? |
|
|
BMWM3Cab: Bortsett från motorkonverteringen som jag har gjort så är nog M5 fälgarna det bästa…Jag upplever en enorm skillnad mot original, öven med DSC urkopplad. Sen får jag ju hålla med om att jag kan inte "klyva Atlanten" utan att få vattenplaning men med DSC /ASC-T så har det aldrig hänt mig något. Jag är inte så mycket för att synas i trafiken, men många har kommit fram och påpekat att det ser: ”-ballanserat fett ut” alltså inte för mycket... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.