|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, är det någon som har erfarenhet av dom ? (söderköping) Jag har just tittat på en 523iA touring -97 med 14` mil på mätaren. Bilen är intagen till sverige och såld av denna firma, och ägs nu av en privatperson som kört ca 2`mil. Bilen saknar servicebok, så det känns ju inte så kul. Men jag har kollat upp med tidigare ägaren i tyskland, som leasade bilen. Enligt honom hade service gjorts under hela den tid företaget hade den. I slutet av 2001 hade bilen gått ca 18`mil o i maj 2002 när den ställdes av i tyskland hade den gått ca 19`-21`mil, han var inte riktigt säker på det för dom leasade visst två bilar. Så vad ska man se upp med vid en ev. affär isåfall samt hur mkt ska man betala för en sådan? Det är ju några mil som försvunnit på vägen..... MVH | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Med runt 22-24000 mil, men framför allt osäkerheten om riktigt miltal och skötsel, ligger priset på 90-100' kr. Detta förutsätter hyfsad utrustningsnivå och en snygg färg. Är förra ägaren medveten om att bilen är skruvad? mvh Johan |
|
Sök på dom på forumet så får du lite intressant läsning, sök inlägg ovan. Sök även på E39 AND import så får du se typfel... Jag gissar som Johan men närmare 90k maximalt. Det kryllar av bilar som är både välskötta och med korrekta serviceböcker/ mil satsa hellre på en sådan. Lycka till Asken |
|
|
Nu vet nuvarande ägaren om det iaf.....och hon lät inte så glad. Det skulle man ju inte själv vara om man blivit lurad på en sådan affär. Priset dom begärde (enl.henne)när hon köpte bilen var satt till 170` för ca 1½ - 2 år sen. Så det måste kännas. Tack, vi får se om man ger ett skambud o hoppas det blir bra.. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej igen, tipsa henne om att driva saken vidare, jag tror tiden som har förflutit spelar mindre roll. Om nu Europe finns kvar.... Mvh Johan |
|
Jo då firman finns kvar, den har funnits några år o lär säkert finnas kvar ett antal år till (tyvärr kanske man ska säga) så hon skulle nog kontakta dom lät det som på henne iaf.Hon var inte glad. Just den firman har jag hört talas om fler ggr, bl a när farsan skulle kolla på en golf.Den hade ena veckan gått 17`o nästa vecka 13`. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.