|
|
|
|---|---|
|
Vad säger en bmw verkstad om man ringer och beställer tid om att de ska montera på ett nytt avgassystem. Börjar de gnälla om garantin eller hjälper de till? hur är synen ute hos verkstäderna på mindre originalbilar | |
|
med mindre original så menar jag inte 316 compact utan bilar som kanske inte är helt org. |
|
| Jag skulle personligen inte slösa pengar hos en BMW-verkstan för att slänga på ett avgassystem. Låt en oberoende (men fortfarande kompetent) verkstad göra det så blir det billigare och lika bra. | |
|
Måste nog hålla med om att det troligen är "onödigt" dyrt att låta BMW montera ett avgassystem, särskilt om det inte är ett BMW-originalsystem...(då lär inte några garantier för delar/jobb gälla i alla fall!) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack fr svaret johan men jag undrar sen ifall nåt går sönder om de totalnekar att bilen inte är org |
|
|
Nej, inte om avgassystemet inte har någon direkt koppling till eventuellt framtida fel! T ex har ju inte ett avgassystem så mycket att göra med en felaktig styrväxel eller en vinande bakaxel etc... Däremot skulle det kunna bli problem att få igenom garanti/goodwill om man skulle kunna misstänka/hävda ett samband mellan avgassystemet och det framtida eventuella felet på bilen. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
CostasA: Om du behöver en bra mekare gällande Bmw så kan jag varmnt rek: Per Larsson Bil&Motorteknik Haninge 7110687 |
|
|
starre: haninge är lite långt tack iaf alfa romeo sverige vägrade ta motorraset på garantin för bilen var inte org typ andra dämpare å rdäck å de sa den hade varit bankörd hur kunde de tro det :) |
|
|
Costas: Sorry det ligger i Huddinge så det är inte så långt, det är värt den resan. Bor du norr om stan? |
|
|
yeah spånga-bromsten |
|
|
.. och varför driver du alfapower.nu? Tycker att det verkar patetiskt att en bil inte kan köras på bana??? Håller inte Alfa på och kör i ETCC på bana? Om de inte kan visa på att du övervarvat motorn genom att slänga i fel växel eller så kan jag inte förstå deras ståndpunkt. Vad har dina dämpare med om de har en motor som flyger i luften?? Luktar BS lång väg ... |
|
|
Costas: Det tar max 15-20min dit utan köer:)) Om du orkar läsa Askens dagbok så förstår du kanske att man kan åka genom halva stan bara för att få en bra mekare. |
|
|
starre: jag servade alfan på MT motor i uppsala!!! :P Vi får se auspuffen fixar jag lokalt men jag ska läsa dagboken tack fr tipsen |
|
|
CoolBlueM3Coupe: fråga inte mig.. jag fick ta det på min försäkring varför tror du inte att jag tjackade en gta i protest :P |
|
| vad är bs frresten? | |
| BS = bullshit, med riktat mot deras patetiska argument. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.