|
|
|
|---|---|
|
Har precis kollat på MH-GTRs sida. Kollade på 50/15 fjädrar för 2739kr och ställbart för 13600. Ganska bra priser, funderar på de ställbara chassiet. Men är de inte ställbart i bak? Nån som kör/kört med detta på sin M3:a? ///M3 | |
|
Tjena, Hur går det egentligen, svårt att bestämma sig? MH är en seriös kille och ger gott intryck. Dock har jag ingen erfarenhet av KAW. Jag har för mig att KAW använder sig av gula Koni i det ställbara chassiet. Stötdämparna är ställbara bak men inte höjden eftersom dämparen och fjädern sitter separat. H&R vet jag använder coil-over även bak och då även höjdjusterbart precis som fram. Jag har Koni's chassie (art.nr. 1150-5023) på min och det fungerar kanon. Genom rattar uppe på stötdämpartornet kan man justera dämparen, alltså bara lyfta huven för justering. Spannet är stort, från nästan stumt till "pendel-komfort". Höjdjustering bak finns inte på detta chassiet och är inget jag saknar. Har du pengarna på köp det ställbara så slipper du fundera så mkt. Om sedan Koni, K.A.W, K&W eller H&R är bäst, det vet jag inte. |
|
|
Tjena..ja de e lite svårt ja..vill ju inte slänga ut 10-20000 på SKIT...då är ju inte KAW ställbara kittet riktiga coilovers alltså..som t.ex HR..nee..ja vet inte.. Jag känner att ja måste byta dämparna också... Står alltså mellan: Hr fjädrar och bilstein dämpare. KAW ställbart HR ställbart de tråkiga e ju att de tillkommer ca 4000kr för lagringar + arbetet...men de blir kul när de blir klart... ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.