AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
485

Slingrigt beteende och konstigt ljud

DA
174
DAMiEN
325i Sedan -93
Tjenare

Jag har precis bytt fjädrar bak på min bil och stötdämpare fram.
Jag hade kännt att bilen kändes "slingrig" och trodde att det berodde på silentblocken. Men de var bra och det var tydligen för att fjädrarna bak var av. Efteråt känndes bilen klart bättre. Dock är det fortfarande lite slingeri (???) kvar. Jag har fått höra att spindelleden vänster fram och yttre styrleden höger fram bör bytas. Kan det vara detta som ger det slingriga beteendet?

Sedan en annan sak. När det var mycket snö på gatan så körde jag på en gata som hade spår. Jag vet inte vad jag skall kalla det annars, men det var liksom tomt där hjulen rullar och sedan snö i mitten så att det hamnar undr bilen... jaja, ni fattar nog.
Iaf, jag tror att en isbit slog till någonstans under bilen. Efter det så kan jag höra ett dunkande ljud när jag kör över fartgupp. Men ofta bara om det är tre eller fler fol i bilen. Verkar komma bakifrån någonstans. Men känns som att alla saker som har med upphägning och stötdämpare kollats förinte så länge sedan. Så jag tänkte om avgasystemets upphängning givit vika, men det verkar sitta som det skall. Några ideer? Ljudet kommer alltid när man kör ner från guppet med bakhjulen.

Jaja, that's it for now... Ha det

DAMiEN
===============
Inquam Damno Tu
BMW Kungen
Det är inte så att någon bakfjäder gått av igen? jag hade det problemet innan fjäder byte. en fjäder trillade bakåt och tog i drivaxeln och slet bort en damask på samma gång...jätte kul. Jag fick oljud samma som du beskrev även efter fjäder bytet men de försvann efter 50mil, när allt satt sig. Min är oxå slingrig på vägen, men tror att det beror på silensblocken på min gamla 325:a

Mvh
/// Kungen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.