|
|
|
|---|---|
|
Har nya slitsade bromsskivor fram , men när jag bromsar lite lätt typ vid 60 km/h och högre farter så kan ratten vibrera till för att sedan när man bromsar hårdare helt sluta vibrera .. Har nyss gjort en reg besiktning utan anmärkning , men kan det va en bussning i framvagnen som glappar lite ? Svårt att byta , dyrt ? Tack för era tips .... // Det sista som försvinner är hoppet .. Ha det bra | |
|
Har samma problem. men min slutar inte vibrera tycker jag. Precis haft min på bes oxå o har bytt skivor o belägg.. vet inte vad mer de kan va... kanske hjulinställningen kan påverka? mvh Daniel |
|
|
Jag skulle juh säga att det var bromskivorna eller bromsklossarna som är dåliga... men så har du bytt bromskivor, kanske var dåliga från början? :) ___ Jim AKA Wrekk Länk |
|
|
Kolla bussningarna i bärarmarna. Kan ge upphov till skakningar om gummit är dåligt. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW! |
|
|
Glömde säga att min hjulinställning är kaka , ratten sitter lite snett !! De har bytt abs sensor fram och bytt något annat , så jag ska göra en hjulinställning snart .. Hoppas det kan va orsaken ... Tack för snabba svar grabbar // Det sista som försvinner är hoppet .. Ha det bra |
|
djhenk |
Det är oftast däcken som har för dåligt lufttryck. Kolla luften i däcken däcken och balansera om ifall du är osäker när de balanserades om sist. Lycka till |
|
nja tror inte på det där med däcken i detta fall , har nyss köpt nya 15 tums dubbdäck med plåtfälgar som är balanserade nyss ... Då borde det ju vibrera i höga farter .. ?? Känns inget i ratten förutom när man bromsar lätt ... // Det sista som försvinner är hoppet .. Ha det bra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.