|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bytte ramruta hos BMW group. Alla glas som sitter på bilen är av fabrikat SECURSIV och tonad. Den framruta jag fick var av fabrikat SPLINTEX. Rutan innehåller regnsensor. Jag tycker mig inte känna igen utförandet mot den gamla rutan riktigt. Bilen är en E39 -97. Min fråga är ÄR om det är någon som vet om det finns någon skillnad på dessa fabrikat som är av betydelse. Eller är rutorna de samma fast bara av olika fabrikat??? | |
|
Skall byta framruta 4/2. Kan fråga om de känner till ev. skillnader då. Fridens |
|
| Fabrikatet beror på var glasmästaren köper rutorna..för ni tror väl inte BMW byter dom..här i sthlm är det en glasmästare från Huddinge som har jobbet att byta rutor i BMW Groups garage..så det är lika enkelt att lämna bilen direkt till en bilglasfirma | |
|
Skall i mitt fall givetvis byta hos glasmästare anvisad av fbolag... Ganska glad att man hållit fast vid Folksam, de har visst en av de lägsta självriskerna på glas - 1700 pix.. |
|
| Hur pass dålig måste framrutan vara för att man ska få ut nåt på försäkringen? Min är jäkligt repig och blästrad, det är lite jobbigt att åka när man solen rätt i synen, då sprids ljuset genom alla mikroskopiska repor. | |
|
I mitt fall var det ett dubb som gjorde ett runt märke på ca. 2x2 cm vid passagerarsidan i framrutan. Gick inte att laga på glasfirma. Har för mig annars att det knappast räcker med "blästring" som orsak tyvärr? Måste nog var spricka eller "rejält" märke på rutan |
|
|
Bytte framrutan i förrgår. Självrisken var 1200 :- med Trygg Hansa. Kravet är en skada på minst 2 X 2 cm. Skadan måste även sitta inom synfältet. (Ett %-tal från rutans ytterkant.) Om man låter laga stenskottet så elimeneras sjävrisken. Mvh. Kentx |
|
|
beror lite på hur snäll glasmästaren är.... själv åkte jag in med min bil och snackade lite med gubbarna. sedan skrev vi bara stenskott på skade anmälan och byte rutan! Kör i frid |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.