|
|
|
|---|---|
|
Det har debatterats mycket i när 4,4 liters-motorn egentligen kom, och jag kan med ganska stor säkerhet säga: Från bilar producerade fr.o.m. 1996/02/01. Kan kanske vara intressant för andra likasinnade som är ute o spanar efter objekt?... ___ BMW CS #5221 | |
-Daniel- |
japp det är det....har tänkt inhandla mig en 7 serie till sommaren hoppas jag |
Scheckheft |
Hej Sani, kan du verifierar dina uppgifter? Källa? Enligt mina källor från 7er.com + BMW:s broschyrer är införandedatum 3/96 för 4,4l Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
Det var någon här som hade ett inlägg med en tråd (som jag just nu inte hittar), där man knappade in de sju sista siffrorna av VIN - och fick fram en del data; däribland produktionsdatum för biltypen. Jag gjorde det för en -96b och den sa från 96/02/01 till..-97 någonstans, minns inte. Här länken i jobbdatorn, återkommer imorgon. ___________________________________ BMW CS #5221 |
|
|
Sani: Du tänker på den här sidan...Länk Slår man in chassinummer DK60044-DK60204 visar sidan att dom är tillverkade februari-96 dom med tidigare chassinummer än så är ännu äldre alla utom DK60042-43 är från 1995 frågan som dyker upp då har BMWs prototyper samma chassinummerserier som serieproduktionen? för hur förklarar man att DK60001 är från juni-95 medan DK60002 är från april-95 förbryllande. Mvh Stephan |
|
|
Sani... Har du också kollat upp en Navaraviolett 740 kanske? =) Såg också att motorn var en 4.4 tillverkad 96/02 |
|
|
Joggaj; jag har kollat på många bilar - vad menar du? Är den din, eller? ...har vi haft kontakt? ___________________________________ BMW CS #5221 |
|
Scheckheft |
Hej Enligt broschyrer, böcker om BMW samt 7er.com är produktionsdatumet 3/96. Länk Efter att ha läst och "forskat" om E38 modellen i ett antal år kan jag slå fast följande: läser man originalbroschyrer och uppgifter på nätet och jämför dessa händer det tyvärr att man hittar motstridiga uppgifter. Det kan röra sig om förbrukning, acceleration, toppfart, antal hk mm. Min teori är att BMW själva inte alltid var så noga med siffrorna :(. Ett exempel är 735 modellen där jag hittat fyra olika uppgifter om antal hk! Skillnaden var mellan ett och åtta hästkrafter. Angående M62 motorn kan vi dock vara överens om att produktionen inte började senare än 3/96. Mvh Scheckheft ___ Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.