AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
482

Hög som en fiskeskuta....

Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Tjena!
Skaffade en 318 -88 för ett tag sen. Nu när jag haft den ett tag tycker jag den ät åt skogen för hög!
I och för sig har jag lagt på vinterdäcken nu, men jag tycker den var väldigt hög och vinglig innan. Hade 14" alu-fälgar på den = Inge vidare snyggt.
Nån som vet hur mycket som är lagom att sänka?
Vill ha tag på en komplett sats dämpare och fjädrar som tar ner bilskrället en bit. Har tänkt slänga på AZEV 16" till våren så det vore bra å veta hur mkt man kan sänka skräpet så fälgarna fortfarande får plats....
Nån som har ngt bra tips till mig?
Har kollat Sänkningssats på motornord vilken jag tyckte priset var tilltalande på, men den sänkte inte speciellt mycket... 35 mm låter lite?

/Livet e en hora å ja e pank
ChrOmeE
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Jag köpte enbart fjädrarna från motor-nord. För min del så tycker jag att det räcker med 35 mm sänkning. Jag vill ju ta mig fram också... (Har faktiskt problem med kostigar och dyligt). Den blir inte jättelåg, men den blir hyfsat låg och mycket trevligare att köra.
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Jag förstod direkt att det gällde en E30 när jag läste titeln. En 40 mm sänkning är ganska lagom. Ser bra ut och går att köra. Dessutom så går inte bakvagnen att justera på dessa bilar så den blir lite väl kobent om du sänker mer än 40 mm.

Mr C
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Hehe, tack för era svar! Får nog bli en sänkning från MotorNord... framåt våren. Vill ju inte extraknäcka som snöplog heller! ;)

ChrOmeE
327i Nm Power
Tjenare!
Köp ingen sänkning som som sänker lika mycket fram och bak. Köp en kilformsänkning i stället, 60/40 är lagom, då blir det rätt stuk på bilen, som i Tyskland.
Ch
34
ChrOmeE
318i/2SK -88
Ok, 60/40 står för sänkning fram/bak eller?
Det är framförallt fram som den är FÖR hög...

ChrOmeE
Soton
Kapa fjädringen ett par varv!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.