|
|
|
|---|---|
Carro |
en fundering över denna spärr, är om någon vet hur man ta bort den!vart ligger den! har en 750 IA och som dem flesta vet är toppfarten begränsad till 250 km/h!Vill nu se hur fort den kan gå utöver de, och behöver då får reda på hur man tar bort spärren! |
|
Jag har en kompis som bor i Tyskland. Den 750iL med chip och sportluftfilter har han kört 282km/h på mätaren. Man får nog räkna bort lite för att få den riktiga farten, men själv tycker jag att man ska gå efter mätaren. Andra 750 har jag hört 264-268km/h, men jag vet inte säkert vilken toppfart som är rätt. //Schnitzer |
|
|
toppfartsspärren sitter i EML boxen vid torpeden hö sida.motronic boxarna börjar med samma nr så det är den som har eget nr.kostade ca 1500kr på jurgen weise racing,men det var 96,el 97. inte dåligt om du får upp den till 250 med orginal rullomkrets på hjulen,de brukar va svårt att nå dit innan rakorna tar slut torsk på v12 |
|
|
glömde tillägga att spärren tar emot lite över 250,tror den bryter vid ärliga 250 ej mätarfart någon som vet säkert? torsk på v12 |
|
| Dom brukar bryta någonstans mellan 250 och 254 km/h riktig fart. Mätaren brukar visa 10-14 km/h mer. | |
|
Min spärr bröt vid 252 km/h. Utan spärren toppar en i övrigt standard 750 ca 265 km/h. Jeppe |
|
|
Jag har fått alldeles nyss fått veta av en tysk som vet allt om V12:or att 750:in går efter chiptrimning 272km/h, alltså 280-282km/h på mätaren. //Schnitzer |
|
|
Beror inte det ganska mycket på vilket chip man använder???? Jeppe |
|
|
Det är möjligt. Det finns nog chip som inte har samma egenskaper som de som tysken har kan jag tänka mig. Jag ska försöka höra med honom, men de flesta chip som är från Tyskland uppför sig nog ganska så lika. //Schnitzer |
|
|
Nej, det skiljer mycket. När man programmerar ett chip väljer man ju i stort sett vilka egenskaper bilen ska få... Om man prioriterar effekt, vridmoment, ekonomi mm.mm. Jeppe |
|
|
Ja, det är ju helt rätt, men de flesta tyska chippen till E32 är likadant utformade enligt tysken. Han har haft 16 st E32:or, varav 5 st med chip, så han vet vad han pratar om. Effekten ligger alltid kring 325-330 hk och 470-480 NM på 750i. //Schnitzer |
|
|
Vill ha !!!!!!!!!! Felix Icq#133904233 |
|
|
blir trött när jag hör alla fantasisiffror efter "chippstrimmning". för att öka eff. till 350hk,så krävs det ganska omfattande jobb på motorn,en finger visning kan ju vara 750 b12 som uppger ca 350hk,de har ju optimerat topparna+trimmkammar+avgassyst.+optimerat bilens styrsystem efter detta,sen är ju frågan hur mycket hade bilen original+effektförlusten till bakhjulen som är ca 80 hk!!!!!!!!!! på en 750. ingen ovanlig siffra iofs. torsk på v12 |
|
intemartin |
helt rätt det är bara på turbo bilar som chips trimning hjälper ordentligt. annars hjälper det marginelt om ens als. oftast känns det som mer effekt eftersom bränslematningen ökas och då behöver man inte lika mucket gas som innan men om när det gäller den verkliga effekten så ändras den inte mycket. martin_750 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.