|
|
|
|---|---|
|
Stod i tvätthallen tidigare idag (förbannade vägsalt) och upptäckte till min förvåning att parkeringsljusen fram och bak på vänster sida lyste. Ljusen slocknade när jag startade bilen och stängde av den igen. Nån som varit med om det? | |
|
Det var väl parkeringsljuset. Kom du åt blinkersspaken? (jag tror det är så man aktiverar dom på din bil)? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jo, det skall finnas en sådan funktion. Någon variant av parkeringsljus som man kan aktivera med blinkersspaken. (Med största sannolikhet inte tillåtet som just parkeringsljus i Sverige...) Har inte testat detta själv, men har hört talas om det....måste kolla det i morgon! ;o)) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är såvitt jag vet den enda form av parkeringsljus som finns på bilen, det enda alternativet är väl att låta samtliga positionslyktor lysa? Mercedes, Ford mfl. har funktionen inbyggd i själva ljusreglaget, övriga bilar har egentligen inget parkeringsljus. Behovet är väldigt litet... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det finns ju ett "parkeringsljusläge" på strömställaren, där positionslyktorna lyser även om bilen är avstängd och låst. Det är möjligt att det räcker med lampor på ena sidan (den som vetter ut mot vägen) när man parkerar... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Haha så bisarrt. Det måste stämma, för när jag startade bilen var blinkersen på. Det hade jag ingen aning om. Glad amatör. |
|
|
så det lyser endast på ena sidan om man "sätter blinkersarmen i tex vänsterläge"?? måste man då ha ströställaren på parkering? gäller detta importerade? bara E46:or? ha inte testat på min (den sover nu) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
| Läste om detta i körkortsboken för nåt tag sen när min flickvän tog körkort.. det stod nåting typ om bilen står i fördriktningen så kan det räcka med att använda endast vänster parkljus, vilket på vissa bilar kan aktiveras genom att ha blinkersspaken i vänsteläge eller hur man nu säger. Tyckte att det lät rätt onödigt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.