|
|
|
|---|---|
ThomasMarklund |
Hej... Har problem med att det endast kommer varmluft på höger sida av bilen, medans bara lite ljumet på vänster?!? Kan det vara något spjäll eller kan det vara själva reglaget i panelen som felar?! Någon som har upplevt detta?! Mvh Thomas |
|
Tjabba ja det kan vara något av det felet du anger.. men det kan också vara ett enklare fel slangen som går till ventilationshhuset har hoppat av!!! då kommer ju den mesta värmen ut under instrumentpanelen istället för in i kupen!! |
|
ThomasMarklund |
Tack! Ska riva isär och titta! Faktum: Behöver verkligen köpa en verkstadshandbok.... |
ThomasMarklund |
Finns det några spjäll någonstanns som kan kärva?!?? Dom i motorrummet, är det något man bör titta på!? Fanns tydligen något där som kunde krånga om man inte fick värme. Det ser ut som en pinne med två femkronor i toppen. (bra beskrivning) Är den ena till vänster sida eoch den andra till höger eller delas det upp inne i kupen?? Har tagit bort allt i bilen, inga lösa slangar tyvärr... |
|
Det kan precis vara som du tror, det du ser i motorrummet är värmeventilerna och den ena går till höger sida och den andra till vänster, dessa har en tendens att börja kärva med tiden och kan fastna i ngt läge vilket kan ge precis de symptom som du upplever. Du kan ta bort dessa och plocka isär och rengöra samt smörja upp i möjligaste mån, jag har själv inte gjort detta utan bara läst om det, jag fick mina utbytta på beg-garantin när jag köpte 328:an på BMW. Sök lite bland gamla inlägg så hittar du säkert åtskilligt matnyttigt. Mvh/ Micke t |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.