AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.682

Är verkligen Landrover bättre än BMW?

Sida 2 av 2
Dom bilar jag sett stå vid vägkanten oftast i mitt liv, är faktiskt BMW, givetvis inte nya bilar på långa vägar men ändå.
Diggar BMW skarpt, men tycker inte dom verkar särskilt driftsäkra med många mil på mätaren.

Jämför med en astrist, superful Toyota som jag ägt ett par stycken av olika modeller, bare går å går...snacka om driftsäkert märke.

(väntar på ett antal påhopp nu)

:-)
Håller med om att BMW generellt sett inte är mindre förskonade från fel än medelbilen. Å andra sidan är BMW-bilar ofta mer komplexa konstruktioner än många andra märken, vilket naturligtvis får sin följd att den får svårare att nå en topplacering när det gäller antal fel. Sedan spelar det stor roll vad felens art är.
Topplaceringen nyligen för E39 kanske kan förklaras med att en modellserie aldrig är så bra som när den läggs ner.
Det är heller ingen slump att europeiska biltillverkare anpassar sin produktionsprocess efter den japanska.

F.ö tror jag faktiskt att du haft otur med dina BMW-bilar.
Tydligen behandlar Motormännens enkät, där E39 vunnit flera år i rad, endast nybilar.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det är faktist tvärtom, jag har inte lika stora förväntningar på Discon och det är därför man kan ha en LR. Jag är nöjd med Discon som utstrålar attitid i massor. Jag tycker framförallt att det är detalj- och byggkvaliteten på LR som brister. Tillförlitligheten är nog mer lik mellan BMW oh andra bilar!

Mvh, Steaman

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
bjoerk> No offence, mest en återknytning efter spekulationerna om problem med och skillnaden i hur packade med elektriska mackapärer dom är.

Dock har jag sällan hört något gott om Lucassytem, men då har vi snackat om äldre LR och Ford Transcontinental. Mycket kan bero på ålder och diverse mindre genomtänkta modifieringar.
Att Lucas går under öknamnet Mannen som uppfann mörkret borde väl dock vara tämligen välkänt?

Sex på alla fyra, roligast så!
har ett antal vänner som har betalat många semesterresor på skitfel på sina BMW, merparten av dessa var hyffsat nya fräscha bilar.

OBS: Trots detta så letar jag ändå efter en att köpa i vår.

:-)
Hangaround: Visst var de problem förr med Lucas, därav öknamnet. Men världen är som sagt föränderlig och rykten uppenbarligen svåra att tvätta bort.

Visst har BMW problem med toppar som spricker, vinteregenskaperna är livsfarliga och reservdelarna är svindyra? :-)
Det där med reservdelarna tycker iaf jag är en myt numera.
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Bjoerk skrev detta med ironi och en stor portion saknad av BMW! Varför skuile han annars hänga här!

Mvh, Steaman

Steaman: Jag har ett stort intresse för BMW och en E30 M3 SE skulle inte sitta fel som samlarbil. Ramlar jag över ett fint exemplar så är jag säkert BMW-ägare igen. På livstid.

Och ja, självklart var jag ironisk. En annan klassisk BMW-fördom som nog alla BMW-ägare med lite starkare motor har hört är: "Jaha, en sexa... Den drar väl oerhört mycket bensin?"
TT
105
TT:r
2002 touring.1973
Finns ingen motsättning mellan bilmärkena Landrover och BMW. BMW stylar Du runt med eller åker till respektive arbete. Detta går även t ex att göra i en Landrover Defender, men bäst lämpar sig den där vägen tar slut. Om det fanns ekonomiska möjligheter skulle jag växla mellan min MB och en defender på vintern. Bor i villa på landet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.