AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.328

"Förnedrande" att bli ifrån körd av övningskörande?

Sida 4 av 4
Harris_85: Det är fel att vara omogen och ung när det vållar fara för andra. I övrigt är det bara kul.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Det är fel att vara gammal när det våller fara för andra också
håller med Thorssa...
Visa användare
373
Mohsen
520i Ac Schnitzer-88
Hejsan!

Bjoerck: Det finns väldigt många faktorer som spelar roll, men rent generellt så har Bjoerck mer rät än någon annan i den här frågan. Jag är 18 år, kuggat lite ( ! ) på uppkörning(ar).

Har igen den 27/1 ( läs gärna tråden) ”Angående mitt körkort”!
Intill ALLA i min omgivning, är aggressiva bilförare, i alla fall de i min ålder, men det är rent generellt för åldern, det kan inte bli mer politiskt inkorrekt att uttrycka sig såhär men det har mycket med etnicitet att göra! Jag själv är ”nysvensk”. Kom hut 1989 och min invandrar kompisar kör sämre, aggressivare än mina infödda kompisar, jag vet att det är väldigt fel att dra alla över en kam, men det finns i alla fall en sanning i det, i alla fall från mitt egna perspektiv!

Om det är någon som inte är helt klar över det jag försöker att säga kan jag vidare utveckla och argumentera för och emot!
Tänkte bara höja tråden till en högre och mer öppen nivå
Tack för ordet, inga hotbrev nu tack!

Mvh Mohsen
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Mohsen: Du behöver nog inte riskera några hotbrev. Det tycks vara OK om en kille som själv har invandrarbakgrund på något vis skriver något negativt om andra med invandrarbakgrund, skulle jag som infödd svensk göra likadant blir det säkert mer liv.

Men jag tycker du har rätt i sak, invandrade svenskar kör i regel sämre än svenskfödda svenskar, utan tvekan. Jag har flera bekanta som jobbar på och driver körskolor, och dom håller med till 100%. Det är inget fel på det tekniska eller förmågan att lära sig reglerna, utan mer attityden och inställningen till trafiken i helhet...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Mohsen har rätt i det, själv är man också "nysvensk" och visst kör "nysvenskar" mer aggresivt och hänsynslöst generellt.
Det finns det självklart undantag, har en och annan svensk kompis som kör för vad grejerna håller (skriver här på forumet) och en del "nysvenska" kompisar som använder bilen som ett trasportmedel dvs. lagligt och sannsat.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Tycker också man ser stor skillnad på olika personer hur de visar respekt mot andra i trafiken. Vissa trycker på för allt vad det går mitt under rusningstrafiken och kör på bredställ mitt i centrum där det går mycket folk medans andra roar sig med sådant på tider och platser där det är mindre risker för andra än sig själv.

//Thorssa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.