AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.094

BMW Alpina B3.3

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej

Vad tycker ni om denna bil och har ni några erfarenheter av försäljningsstället?

BMW AlpinaB3 3,3 280HK.(switshtronic)NAVI.xenon
Registreringsmånad: Sep -00
Mätarställning: 5.000 mil
Färg: Orientblåmetallic
Karosseri: Sedan
Pris: 265.000 kr
Info: Automatisk växellåda, steptronic(växel på ratten)sportstolar. ljusgrått skinn. navigatot.klima. auto-tel+h-free-Multiratt. farthållare .el-gardin. XENON.stereo+cd.vxl. fällbart basäten.alarm.m.m

Försäljare: Scand Car AB, Sollentuna
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Finns det nån länk till dem och bilen?

Mvh
Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Ursäkta här kommer länken till hemsidan och bilen

Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Alltså jag är ingen Alpina-kännare men den var FIN!! De verkar ha ganska många bilar på lager... jag bor ju väldigt nära också.

Har du varit där och tittat på bilen? Du kanske inte bor så nära? Ska jag åka dit och titta på den åt dig imorrn? =)

De hade också nån garanti man kunde köpa till, fast du har ju alltid 6 månaders garanti på befintliga fel vid köpet...: Länk

Mvh
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Synd på fälgarna bara (Artec/RH?) Får du med Alpinorna?..

___
BMW CS #5221
Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Tjena Rob_t_j72

Den ser bra ut på bilderna iallafall tycker jag också. Jag har inte varit och kollat på bilen. Jag bor visserligen bara 20 mil därifrån men om du kan och har möjlighet så vore det super om du kunde ta en titt på bilen och ge ett omdöme om den.

Mvh
Sani: Det skulle ju kunna vara vinterfälgarna...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ja man får ju hoppas att den tidigare ägaren inte bytt bort originalet !
Fälgarna är ju faktiskt den största ID-handlingen på en Alpina. Diskret bil men som ändå känns igen, tycker jag alltså.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tyckte den såg bra ut, trevliga handlare också!

"Navi´n" var den minsta jag sett och övertygade inte i sin funktion (iaf inte när man stod still), och det blev inte tillfälle att provköra pga brant isig ramp från lokalen. De säljer den på uppdrag för en kund och hade inga papper alls inne (otroligt!), så det vart en kort titt...

Men jag fick intrycket av att den var i fint skick! Importerad var den iaf. Vet inte om några Alpinafälgar följer med?

Gorgonit, du får nog ringa och be om numret till ägaren för att få mera info.

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Glömde att de ger 12 mån. garanti också, men det kanske du såg på deras sajt?
Låter lite osäkert tycker jag... men i och för sig... är det ett säljuppdrag kanske man inte har alla papper... men bore man inte det ???

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Sedan är inte jag någon expert, men får man verkligen 12 mån garanti på en bil som säljs på uppdrag åt en privatperson?!...
Varför skulle företaget riskera/garantera någonting?

BMW CS #5221
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Garantin ingick i priset, sen kunde man köpa till mer från: Länk , det är alltså de som står för garantin...

Mvh
Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Tack för att du hade varit och kollat på bilen. Jag skall ta kontakt med säljaren och se om man kan ta ut den på en provkörning när vädret tillåter.
Bilen har Radionav, dvs skärmen ska vara så liten. Den visar bara med pil vart man skall svänga dvs inte någon karta.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
dunstan
Annars kan Ni ju komma och titta pa min Alpina. Bor ocksa i Sollentuna. En B3 3.3 1999, titansilver, mycket valvardad och utrustad. Alpina sommar och M3 vinter falg som ej behover nya dack!! (bra att kolla nar man koper Alpina eller M3 da det blir 10000 till for nya dack annars). Plus all dokumentation inklusive kvitton. Har snart 12000 pa mataren. Dock trevligt med arliga mil... Den manuella ladan ar roligare an switchtronics och tar ner 0-100 tiden till 5.5s. Kan tanka mig 250000:-. Mycket bil for pengarna! Dra ett mail om Ni ar intresserade. Skall val ta och lagga upp den pa "Powerborsen" nar jag har tid.
dunstan:

Trodde att du hade försvunnit:))

Gorgonit:

Kan intyga att dunstans bil är i mkt gott skick och går som en klocka.
dunstan
Starre:
Nej, jag är kvar. Har inte haft så mycket tid att lägga på autopower dock. Pappaledig och det är inte ledighet vi pratar om då. Ni som har varit vet nog vad jag pratar om. Just nu funderar jag lite halvhjärtat på att köpa en X5 4.4i (den nya faceliftade varianten). Har dock insett att Alpinan fungerar utmärkt som familjebil när man bara har en kid. Går dessutom otroligt bra i kyla och halka även om man kör försiktigt för att slippa stenskott. Har ju i princip inga alls. (man kan tro att bilen är ny) Att jag funderar lite halvhjärtat är att jag trots att trivs bra med Alpinan. Bättre bil är svårt att hitta. Så det svider att fundera på att sälja...(valet och kvalet)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.