|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
2002tii, Vad pratar du om? Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Du såg inte programet i går?Han tyckte ju inte att gamla csi,n var något att ha heller för den delen för på den var man ju tvungen att ha betongblock i bagage luckan för att det skulle bli något fäste.Den påminde tydligen om en Morris Minior på det viset. | |
|
Är de någon som hatar BMW så är de Jeremy Clarkson. De har han alltid gjort. Men han vänder ofta kappan efter vinden oxå. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Kul ändå att han gillar Koenigsegg. Det var förövrigt en "vanlig" M3 som hade varit långsammare än någon Vectra, säkert en toktrimmad sådan. Mr C |
|
|
Lugna er nu... Alla kan inte älska BMW. Jag tycker BMW är schyssta men upplever ibland BMW-anhängare som ohyggligt trångsynta. Antagligen tycker Clarkson exakt samma sak och finner stor tillfredställelse att reta upp alla BMW-fundamentalister. Eftersom jag personligen uppskattar brittiska bilar tycker jag Clarkson är riktigt trivsam. Och så har han haft en XJR. Bara en sån sak... :-) Lotus, Aston Martin, Rolls Royce, Bentley, Jaguar... Varför skulle INTE Clarkson vara patriotisk? |
|
V12 LeMans |
Kommer ihåg att herr Clarkson gillade Alpina B3 3.0 switchtronic när han provade den tillsammans med en AMG CE-klasse för ett antal år sedan . |
|
Bjoerck: Jag är inte ett dugg upprörd, De är bara ett faktum helt enkelt. Varför Clarkson inte skall vara patriotisk? För att de är inte en god egenskap hos en biljournalist som har ögonen på sig från hela världen! Ja säger inte att Tiff Nidell är den bästa motorjournalisten för att han tycker om Bmw. Ärligt talat tycker jag Clarkson är bättre på att utrycka sig än Tiff. Men o andra sidan är Tiff 25 gånger bättre på att köra bil fort än vad Jeremy är. Tycker båda är lysande exempel på bra motorjournalister, om än något trångsynta. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Missade programmet i måndags :-( Kommer det nån repris? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det positiva var Köningseggen, resten liknar "Ophera" talk show eller liknande. Motorjournalistikens dockhussåpa:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Vad finns det kvar att vara patriotisk över? En Ford Jagga? En BMW Rolls eller en DKW Bentley? Ungefär som att vara svensk-patriot över "nya" saab 9-2. Gillar Jeremeys stil, kul med någon som sticker ut lite och vågar säga vad han tycker. Men jag värdesätter objektiviteten högt hos en journalist. Varesig det rör sig om bilar eller annat. |
|
|
Han kan ju i stället för att säga att han tycker om bilen men den är för "Tysk", säga att den inte faller han i smaken eller nåt. Nej jag håller med som någon tidigare sa, han är FÖR patriotisk, fan hela världen kollar ju på hans uttalanden i TV. Sen hans snack om Ferrari hela tiden, jag blir tokig...Inte för att jag är avundsjuk för jag inte har råd utan för att jag tycker det märket är för överreklamerat (vill inte höra några kommentarer om det, det är min åsikt) Jag tycker hellre om bilar som ser vardagliga ut men som det lurar något rejält under huven på typ BMW M5, Audi RS serien os.v. |
|
|
Jag har då inte fått uppfattningen att J.C HATAR BMW, däremot så tror jag som Bjoerck att han vill jävlas lite med oss BMW-entusiaster. När det väl kommer till kritan så var trots allt M5 E39 med på hans 10-bästa-bilar-i-världen-lista år 2000, och när han i ett senare avsnitt av Top Gear provkör M3 CSL är han helt lyrisk. Om det är ett bilmärke som J.C VERKLIGEN ogillar så är det Vauxhall :) Och appropå Vauxhall, så NEJ ingen Vectra är snabbare än vare sig CSL eller vanliga M3!!!!! Bilen som var snabbare än M3, är Vauxhall VX220 Turbo, som är en Opel Speedster, som i sin tur är en Lotus Elise fast med 100 extra hästar eller så. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Kalle: Vauxhallen har också varit med på hans lista över bästa bilar. Just VX220 Turbo vann väl? JC hatar ju bilar som honda accord, ford mondeo, toyota avensis, opel vectra osv. Slätstrukna tråkiga bilar. |
|
|
acey, VX220Turbo valde han till 2003 års roligaste bil, vilket måste anses som en enorm sensation :) Tidigare har han fällt följande kommentar när de skulle testa bilar i golfklassen; Ford Focus, Vauxhall/Opel Astra, VW Golf och så vidare(obs hämtad ur minnesbanken och därför inte 100% korrekt citerat): "The Vauxhall Astra is actually good car, better than the Golf! But then again, it's a Vauxhall, so you could never even consider buying one" I ett annat avsnitt för länge sedan spolade de ned en Vauxhall Sintra med 200 kg flytande gödsel... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Acey skrev: "Vad finns det kvar att vara patriotisk över? En Ford Jagga? En BMW Rolls eller en DKW Bentley? Ungefär som att vara svensk-patriot över "nya" saab 9-2" Så har det inte alltid varit. En gång i tiden var alla dessa anrika märken ägda av endast brittiska intressen. Idag ser det annorlunda ut men i grund och botten är alla bilar som du gillar att klassa som Fordar, BMW:ar och DKW:ar (Jag misstänker att du menar Audi?) sprungna ur den inhemska brittiska industrin. Fabrikerna som bygger bilarna är frotfarande belägna i Storbritanien och skänker tusentals arbetstillfällen för landet. Precis som Volvo och Saab fortfarande gör för Sverige trots att de ägs av utländska intressen. Och visst känner jag en stolthet över att lilla Sverige i decennier lyckats producera bilar som säljs över hela världen och har ett förhållandevias gott rykte. |
|
|
kommer det repris? jag missade detta så klart... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Apropå diskussionen om brittisk patriotism: missade ni det underbara inslaget där Jereny Clarkson använde en gammal Morris Marina som slägga mot några andra missfoster ur den engelska bilindustrins skräckkabinett; bla. en Austin Allegro. Britterna är patrioter och kommer så alltid att förbli alldeles oavsett att BMW äger Rolls, Ford Jaguar och en egyptier Harrods. De har helt enkelt missat att de förlorat rätt många kolonier de senatse 100 åren. Det och valnötspanelerna i en Jag XJ gör dem ju så underbara... Jag tror fö som nån skrev att Jeremy driver med oss tittare när han säger att han inte gillar BMW. Alla andra motojournalister - inte minst den som Kanal 5 döpte om till Tiffany Dell (ASG!) dyrkar ju BMW. Nån måste ju gå mot strömmen, och Jeremy gör det i motsats till R Collin mycket intelligent och välformulerat. My Bimmer is my mistress |
|
|
Sag precis ett inslag har dar han jamforde nya 5-serien, S-type och E- klassen. Betyget var fortfarande att valet av 5- serien var en no-brainer, alltsa ratt sjalvklart.. Annars kanns det som om Herr clarkson gillar att kritisera de flesta tyska bilmarken.. Porsches 911 ar en av de varsta bilarna han vet (sag ni programmet nar han korde sonder den fullkomligt for att sedan slappa den ifran en kranbil ner pa en husvagn?) samt nar han for att illustrera S-klassens teknikniva satt fast hela natten i den bara for att programmera telefonen? Carrera GT:s enda fel var ju tydligen ocksa bara manniskorna som bygger den for att citera honom. Tycker det ar ett fantastiskt kul program och egentligen gor han ju precis det vi andra ocksa gor.. har olika asikter om olika bilar.. En neutral bild med neutrala tester vore ju att gora det till precis vilket program som helst. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Ikväll är de dags igen Kl 20.00. Top Gear Missa det inte! BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Nu på måndag är det sista Top Gear för den här gången... Måndag den 16:e startar nya Motorjournalen i stället. // Doggeli |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.