AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.541

Top Gear på Kanal 5

Sida 2 av 5
Jag tycket det var skit bra... synd bara att man inte vet så mycket om känndisarna i England JQ vet man ju vem det är... inget dåligt garage han har...

erito: Tack, tack!

CoolBlueM3Coupe: Det var jag som tog bort telefon nr.
Anledningen är ganska enkel, kan inte skicka ut ett telefon nr i luften som fungerar i Sverige men du hamnar inte hos Opel....
Doggeli: Hmmm ... när jag tänker efter har du en punkt där ;)
Om jag minns rätt så var det 018 osv så du kommer ju att hamna någonstans även om det blir för många siffror.

Vad jag reagerade var på alla X:en, man kanske skulle ha tagit lite konstnärlig frihet och översatt det lite annorlunda men det kanske också hade blivit fel.

Slutligen håller jag naturligvis med resten av BMWPower-pöbeln att Kanal 5 är kanalen för motorprogram i Sverige, ingen konkurrens så sträck på dig lite ;)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Doggeli:

Vet du när Motorjournalen startar igen? :))

och..tack för tipset på TopGear...det var inte SÅ dåligt, jag jämförde nog lite med de tidigare avsnitten där Jeremy körde bilar 100% av tiden...
/Klas
mosse: jo det vet jag men det är hemligt än så länge.
Jag återkommer med all info när nya Motorjournalen börjar.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Är du mutbar? ;)

By the way....Tror du inte grabbarna på redaktionen behöver en hantlangare/testpilot/ bilhämtare ??
mosse: hehe.... nja tyvärr inte.
Tror att MJ redan har så det räcker och blir över.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Har sett bättre program , längtar till motorjournalen ...

///MVH TONY
Jag tycker att Top Gear är helt underbart med sin blandning av bilar, trams och brittisk arrogans/torr humor. Vänta bara till avsnintten där de försöker döda en Toyota Pick Up kommer!

Angående JC's aversioner mot BMW så får man väl ta det med en nypa salt. Han har bevisligen lite udda smak. Att han inte hatar märket totalt framgår ganska tydligt i ett kommande avsnitt, då han lovprisar M3 CSL. JC har för övrigt själv ägt en BMW 3,0 CSL.

Fifth Gear tycker jag tyvärr är ett ganska meningslöst program. Med tanke på att de har både Tiff Needell, Vicky Butler Henderson och Quentin Wilson som programledare hade de kunnat göra ett utmärkt program, men av någon anledning har de misslyckats. Drömscenariot vore att Top Gear kör på som de gör nu, fast med tillskott av Mr. Needell.

Mvh,
Kalle
_____

Länk
mm
28
mmonika77
BMW 523i Touring -00
För er som gillar Top Gear så finns det en hel del trevliga filmer från just Top Gear på denna länk. Ladda hem och njut!! :o)

Länk

Ha det gött å kör gött!!
Jag såg tyvärr inte måndagens program men har förstått att många blev besvikna.
Kan det inte var så att vi är bortskämda med MJ och TMs urplock av godbitar sedan tidigare?

/Anton
D-diddy
jag tycker det var asbra. riktigt syrlig humor och sköna bilar. Den rödhåriga damen är en game show host i ett program som heter the weakest link. hon är riktigt bitchig där, Det var antagligen därför Jeremy var så överdrivet snäll mot henne. (med undantag för hånandet av hennes bilval)
David
Jag tycker humor hör hemma i motorprogram. Kolla på Joppes
inslag om Diverse öst-stasbilar, Den killen kan motorhumor :)

Även jag tycker att Clarkssons humor är rikitgt underhållande trots att han hatar i princip allt som är bmw relaterat.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jeremy hatar de flesta bilar som inte är brittiska, främst porsche och bmw samt alla franska bilar. Men man får ta det med glimten i ögat. Tycker Jeremy är överlägset bättre/roligare än Tiff. Dessutom prisar Jeremy M5an och även 996 TT vid diverse testkörningar så jag tror mycket är ett spel :)

Håller dock med om att det var liteee för mkt snack igår.
en liten fågel kvittrade i mitt öra om att Jeremy har stått inne i en vindtunnel (påslagen) och visat det i TV. isåfall, finns det videoklippet någonstans?, skulle vara skoj att se...!!!

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
Acey: Hans favvobil är tysk så de stämmer ju inte riktigt :)
Han tvekar inte o dra in hans AMG i programmet, de har han gjort vid ett flertal tillfällen.

BMWCS Syd #05392
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
wendtan: Han är ju inte blyg med att vända kappan efter vinden och har väl en hel del dubbelmoral. Han påstod i flera år att Ferrari 355 är den bästa bilen någonsin, och att det förmodligen aldrig kommer byggas någon bättre!

Såg precis lite Mera Motor på tv4+. Jag ser hellre alla top gear program någonsin gjorda på rad än 1 timme med håkan tråkan mattsson!!
Ny Top Gear ikväll klockan 20:00.
Dogge vad äer på matsedeln i dag?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Han gillar BMW den där Clarksson.Tänk att Opel Vektran var snabbare än M3csl,ni ban testet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.